Videokaart werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thamell

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Berichten
15
Mijn pas gekregen nvidia geforce 2 ti(agp kaart) werkt niet op mijn compaq deskpro. Als ik de kaart erin steek geeft de geforce 2 ti videokaart noch de onboard kaart beeld! Wat nu?

Grtz Thamell
 
Kun je de onboard kaart uitschakelen in de Bios?
Lijkt mij dat je er maar 1 tegelijk kunt gebruiken.
 
Ja ik zal het proberen, maar waar moet ik precies zoeken.
BTW bedankt voor de snelle reactie

grtz
 
Ik weet niet 100% of dat met een onboard video aansluiting zo werkt :eek:
Maar zo gaat dat wel met een onboard geluidskaart. Geeft een conflict als ze beiden worden gebruikt.

Tijdens opstarten op [DEL] drukken (per pc verschillend) om in de Bios te komen.
Nu even goed zoeken. Disable onboard video.
De pc kan dan herstart worden.

Mijn vermoeden is, dat tijdens reboot de onboard werkt, totdat er een andere kaart wordt gevonden.
Anders zou je nooit meer onboard enable kunnen zetten.

Iemand met meer ervaring hierin?
 
Ik heb je topictitel aangepast zodat het iets duidelijker wordt welk probleem je hebt aangezien help! dat niet doet.

Graag de volgende keer je eigen creativiteit gebruiken voor een passende topictitel
 
De geforce kaart lijkt gewoon niet te reageren, want normaal zo de pc hem toch moeten herkennen? maare in de bios staat niet letterlijk disable onboard video, of iets wat er op lijkt. iemand nog enige suggesties

Grtz
 
Staat er ook niet iets in het Bios van VGA?
 
ja ik zal even kijken. als ik de kaart erin doe, dan geeft de pc speaker ook een lange en 2 korte piepjes
 
Er staat compaq vga controller : die staat uit
pci-vga-paletsnooping:die staat uit
Voor de rest valtt er niets over vga te vinden
 
ik heb nu ook een pci kaartje geprobeert, maar daar reageert mijn pc ook niet op. Raar!

grtz
 
laat maar, ik ga gewoon sparen voor een nieuwe kaart, en ondertussen ga ik nog ff verder met mijn 3d phantom pci kaart(die het overigens nu wel doet), en die ik eens lekker ga overclocken.

Mazzel

Thamall (a.k.a Erik):thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan