Ik heb net een nieuwe videokaart gekocht: ATI RADEON 9800 Pro. Hij is goed geinstalleerd, goede drivers en mijn vorige onboard videochip heb ik uitgezet in de BIOS. Met de test van 3DMark 05 heeft mijn videokaart de score van 1950. Nou is mijn probleem, dat als ik mijn videokaart veel gebruik, bij een spel bijvoorbeeld, dan valt het spel of mijn computer af. Bij farcry valt de computer na 5 minuten uit, bij Splinter Cell 2 valt het spel na 20 minuten uit met een error van:
General protection fault!
History: FD3DRenderInterface::SetMaterial <- USkeletalMeshInstance::Render <- FDynamicActor::Render <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FCameraSceneNode::Render <- UGameEngine:
raw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop
Bij UT2004 werk het, en bij COD werkt het ook alleen met een kamerventilator naast de computer. Het zou dus aan de temperatuur van de videokaart kunnen liggen, maar met farcry maakt het niet uit of ik een ventilator ernaast heb of niet. Ik heb het uitgeprobeerd met 1 GB RAM, maar dat was hetzelfde, ik heb het geprobeerd met de diskettestation afgekoppeld voor meer stroom, maar dat was ook ongeveer hetzelfde.
Wie kan mij helpen?
Intel Pentium 4, 2.4 Ghz - Processor
256 MB RAM - Geheugen
ATI RADEON 9800 PRO - Videokaart
Asus P4S533-MX - Moederbord
Compaq 17" - Monitor
Codegen 350 Watt - Voedinkast
General protection fault!
History: FD3DRenderInterface::SetMaterial <- USkeletalMeshInstance::Render <- FDynamicActor::Render <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FCameraSceneNode::Render <- UGameEngine:

Bij UT2004 werk het, en bij COD werkt het ook alleen met een kamerventilator naast de computer. Het zou dus aan de temperatuur van de videokaart kunnen liggen, maar met farcry maakt het niet uit of ik een ventilator ernaast heb of niet. Ik heb het uitgeprobeerd met 1 GB RAM, maar dat was hetzelfde, ik heb het geprobeerd met de diskettestation afgekoppeld voor meer stroom, maar dat was ook ongeveer hetzelfde.
Wie kan mij helpen?
Intel Pentium 4, 2.4 Ghz - Processor
256 MB RAM - Geheugen
ATI RADEON 9800 PRO - Videokaart
Asus P4S533-MX - Moederbord
Compaq 17" - Monitor
Codegen 350 Watt - Voedinkast