videokaart werkt niet???

• Onderwerp starter Onderwerp starter roal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roal

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Hallo, ik heb een pentium 3 800 MHz met 128 mb geheugen. Hierbij heb ik een Sapphire radeon 9250 128 mb ddr videokaart gekocht. Als ik nu mijn beeldscherm op deze kaart aansluit zie ik windows XP wel beginnen maar dan houdt het beeld er mee op. Als ik echter mijn scherm op de oude aansluiting zet doet alles het wel. Is de Sapphire nu kapot of werkt iets elkaar tegen?:o

Hallo !

Is je "oude kaart" een on-board type ?
Dan moet je proberen deze in het BIOS uit te schakelen.

Ga naar het BIOS via del - F2 of F10 tijdens de POST en zoek naar iets als: "disable/enable onboard VGA" o.i.d.

Zie evt. handleiding van je MOBO.

Succes,

Harry.

Ik heb geprobeerd om in de bios te komen, maar niets werkt geen F2 geen F10 geen del. Ik heb zelfs een oud windowws 98 opstartdiskette geprobeerd om de pc leeg te halen en op nieuw te starten, maar ook dit lukt niet. Staat waarschijnlijk in de bios niet ingeschakeld. Hoe nu verder?

roal zei:
Ik heb geprobeerd om in de bios te komen, maar niets werkt geen F2 geen F10 geen del. Ik heb zelfs een oud windowws 98 opstartdiskette geprobeerd om de pc leeg te halen en op nieuw te starten, maar ook dit lukt niet. Staat waarschijnlijk in de bios niet ingeschakeld. Hoe nu verder?

In elke bios is te komen, maar er zijn nog meer toetsen die het kunnen zijn, zelfs ook toetsenkombinaties.

Welk type en merk moederbord zit er in, of welk merk is je computer, met serienummer en/of type en naam?

Als het misgaat op het moment dat XP probeert te starten is het hoogstwaarschijnlijk een driver probleem.
Sluit je scherm aan op de oude kaart, start de pc, ga naar de eigenschappen van je beeldscherm->tabblad instellingen->knop geavanceerd->tabblad adapter->en kies installatie ongedaan maken (als er gevraagt wordt welk stuurprogramma er gebruikt moet worden kies dan voor 'standaard VGA adapter'. Sluit hierna de pc af en plaats de nieuwe kaart en sluit deze aan, herstart de pc en installeer de drivers voor je nieuwe kaart.

Het is een IBM Netvista pentium 3 800 mhz. Het type mobo weet ik niet. Ik heb hem al opengehad maar kan geen naam vinden. Ik heb al gegoogled en alle mogelijke combi`s uitgeprobeerd. Maar het grootste probleem is dat mijn beeld zwart blijft totdat xp opstart.

Ik heb intussen wel gedaanwat Maestro 12 zei en verhip het werkt. Samengevat doet de videokaart het nu dus. Blijft alleen de vraag hoe ik in mijn bios kom. Want opstarten via diskette of cd rom is er nog steeds niet bij. Ik denk er nl. over om er windows 98 of 2000 op te zetten want hij is traag onder xp. Maar zonder bios kan ik xp er niet afhalen.

Maestro bedankt in ieder geval .:thumb:

Dat zou met F1 moeten kunnen, ander ps/2 toetsenbord proberen?

Of gebruik je misschien een multimedia toetsenbord, waarbij de F toetsen een dubbele fuktie hebben?

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad eenn multimedia toetsenbord. Ik ga een andere proberen. Dank jullie allemaal voor het meedenken.:D :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan