Videokaart werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wikacota

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2004
Hallo,

Ik heb via marktplaats een videokaart gekocht; GeForce 6200 256MB AGP.
Na het plaatsen van de videokaart en het inpluggen van de nodige voedingsstekker zet ik de computer aan maar blijft het beeld zwart. Ik krijg niet een piep te horen die ik normaal wel hoor. Wanneer ik mijn oude videokaart er weer terug instop doet deze het wel (GeForce 2 MX100/200 32mb (erg slecht ik weet het)) Ook wanneer ik eerst de drivers verwijder en daarna de niewe videokaart erinstop doet hij het niet. Ik loop stage bij een ICT bedrijf en zij hebben onder mijn toezien de bios geflashed en toen werkte hij 1 keer. Gelijk getest in Call of Duty2 en werkte prima.
Toen ik hem daarna uitzette werkte hij niet meer. Zelfs met een nieuwe voeding van 400watt werkt hij niet.
Mobo: DFI LANParty UT nF3 250GB (5PCI, 1AGP, 3DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
gheugen: 1024 MB PC3200

Bij mijn stage bedrijf staat een test moederbord voor een server en wanneer de videokaart daarop word aangesloten werkt hij wel !!
Weet iemand of de videokaart nog werkend kan worden gemaakt?
Weet anders iemand waarom hij niet werkt en of ik een andere kaart had moeten kopen?

Laatst bewerkt:
Ik kan me herinneren dat ik ook eens zo'n probleem heb gehad onder windows lang geleden.Ik zie dat je eerst een 32 mb videokaart hebt gehad.Staat in de bios de regeling niet op 32mb? Ik weet dat je ergens in de bios je beeldscherm adapter mb's ergens kan verzetten waar precies weet ik niet:o .Je kunt van van 32 naar 64,128,256mb.Probeer hem in de bios eens te verzetten naar 256mb misschien lukt het dan.Dat heb ik toen ook gedaan en toen werkte hij wel.:thumb:

Groetjes en succes rappie pappie.

Laatst bewerkt:
Ik heb gevonden: AGP Aperture Size (MB)
Deze staat op 128M.. betekend MB neem ik aan?
Moet je denk ik deze veranderen in 256 en dan de 6200 erin en proberen?

Laatst bewerkt:
Het is niet gelukt. Processorkoeler draait evenals de koeler op de videokaart maar geen piep en geen beeld. Het lampje van mijn beeldscherm knippert zoals hij altijd doet als de pc uit staat :confused:
Nog een andere suggestie misschien?

Laatst bewerkt:
Het is niet gelukt. Processorkoeler draait evenals de koeler op de videokaart maar geen piep en geen beeld. Het lampje van mijn beeldscherm knippert zoals hij altijd doet als de pc uit staat :confused:
Nog een andere suggestie misschien?

Mvg, Tom Roderkerken
1 Ja probeer eens de pc afsluiten en stroom eraf halen, de videokaart even losklikken en vervolgens weer vastzetten.

2 En anders je oude videokaart terug erin doen.Naar hardware eigenschappen oude videokaart verwijderen uit de lijst (deinstalleren)+stuurprogramma.Computer uitschakelen even compleet uit het stroom je nieuwe videokaart erin opnieuw opstarten en kijken wat hij dan doet.

3 En anders kijk eens naar de agp driver dus niet de driver voor je videokaart kijk of je de cd hebt met je aanstuur progs voor je moederbord en
daar zoek je op agp driver en die installeer je voor jouw videokaart.

4 Als bovenstaande niet lukt weet ik het ook niet meer.

Laatst bewerkt:
Ik heb ze allemaal geprobeerd. alleen de laatste weet ik niet. Ik heb de originele cd van het mobo nog maar er staat niks bij over AGP drivers. Op site van DFI ook al niet.
Ik weet niet of je hier iets van snapt (komt uit handleiding mobo)

AGP
Supports AGP 8x up to 2132MB/sec. and AGP 4x up to 1066MB/sec. bandwidth
for 3D graphics applications
Supports 0.8/1.5V add-in cards

Anders heb ik nog gekeken op de site van DFI. voor mijn moederbord zijn de volgende drivers beschikbaar. Zit er een tussen die ik misschien kan gebruiken?

http://us.dfi.com.tw/Support/Downlo...D=2840&CATEGORY_TYPE=MB&STATUS_FLAG=A&SITE=US

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, als je de voedingskabel juist hebt aangesloten zou je in elk geval beeld moeten krijgen !

Je krijgt geen bios-beeps, dus de kaart wordt wel gevonden.

Conclusie: misschien een z.g. kat-in-de-zak gekocht ? Of heb je de kaart werkend gezien voordat je 'm kocht ?

Greetz,

Harry.

wikacota;1948222 Anders heb ik nog gekeken op de site van DFI. voor mijn moederbord zijn de volgende drivers beschikbaar. Zit er een tussen die ik misschien kan gebruiken? [url zei:
http://us.dfi.com.tw/Support/Download/driver_download_us.jsp?PRODUCT_ID=2840&CATEGORY_TYPE=MB&STATUS_FLAG=A&SITE=US[/url]

Mvg, Tom Roderkerken
Op de website voor jouw moederbord de nieuwste drivers downloaden en installeren.

http://www.dfi.com.tw/Support/Download/download_us.jsp?CATEGORY_TYPE=MB&INDEX_TYPE=MB&SITE=US

Installeren ging snel, er was niks te installeren:rolleyes:
Blijkbaar was ie al up-to-date..
Misschien een stomme vraag maar in mijn handleiding staat:

Expansion Slots
1 AGP 8x/4x slot
5 PCI slots

Ik weet dat PCI-expresse niet kan, maar is het niet misschien mogelijk dat gewoon PCI videokaart erin kan? (of bestaan die zelfs niet eens :o )

Nu zouden we nog graag willen weten HOE je het hebt opgelost, daar kunnen we hier op het forum dan weer allemaal van leren!

Ik heb de videokaart nu niet werkend. Hij heeft 1 keer gewerkt toen ik op mijn stage was (ICT bedrijf) daarna is het na veel proberen nog niet gelukt.
Op dit moment werkt de videokaart nog niet!
Bij mijn stage hebben we geprobeerd te herhalen waardoor hij die ene keer wel werkte maar dat is ook niet meer gelukt
Mvg, Tom

Bij mijn stage hebben we geprobeerd te herhalen waardoor hij die ene keer wel werkte maar dat is ook niet meer gelukt
Mvg, Tom
Ik denk net zoals harry snor op dit moment een kat in de zak gekocht.Of er moeten hier mensen zijn met betere idééén.:rolleyes:

Ok dan weet ik voor dit moment genoeg!
Ik denk dat ik van plan ben een écht nieuwe kaart te kopen:)
Iedereen hartelijk bedankt voor de informatie!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan