Videokaart werkt op 100%??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Hallo,

Enige tijd geleden kreeg ik een melding van mijn systeem die iets in de trend van 'je videokaart krijgt te weinig stroom, dus loop hij nu op aangepaste instellingen', luidde. Nu installeerde ik pas geleden Halo 2 die erg langzaam loopt. Dit deed me vermoeden dat mijn videokaart niet helemaal naar behoren loopt. Nu vroeg ik me af of er een manier is waarop ik dit kan nakijken?

Wat het te weining stroom krijgen betreft, zou ik niet weten waar die melding vandaan komt. Mijn voedingsmeter staat op hetzelfde niveau als waar het al bijna twee jaar op staat, en de molexconnectors lijken gewoon prima aangesloten te zijn. Ik heb ze ook al gewisseld om te kijken of dat zou helpen, maar zonder resultaat.

Het gaat overigens om Windows Vista en een Nvidia 6800 GT.

Ik heb Everest hier erop staan. Maar ik kan niet niet opmaken waar ik moet kijken of dat de prestatie-instellingen van mijn videokaart naar behoren zijn, of dat hij ingesteld is op verlaagde waarden...

Laatst bewerkt:
je kan de waarde van je videokaart in everest vinden, onder computer en dan kiezen voor overclock.

Dan zie ik inderdaad de eigenschappen van mijn videokaart, te weten:
Code:
Grafische Processor Eigenschappen:
  Video kaart                                       XFX GeForce 6800 GT PCI-E
  GPU Codenaam                                NV40PCX  (PCI Express x16 10DE / 00F9, Rev A2)
  GPU Klok                                           351 Mhz  (origineel: 350 MHz)
  Geheugenklok                                   501 Mhz  (origineel: 500 MHz)

Maar volgens mij zijn dit de standaard waarden, en niet de waarden waarop mijn Videokaart daadwerkelijk op draait, of heb ik dit mis?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan