Videokaart wordt heel warm, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

in my life

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Hoi,

zoals de titel zegt wordt mijn videokaart heel warm. Mijn videokaart: 9800gx2, niet overgeclocked helemaal niets mee gedaan mijn processor is een E6500 dual core dat is 3.16GHZ, weet niet of jullie wat moeten weten maar dan weten jullie het.

Het systeem is net een jaar oud, het probleem wat ik sinds 3 dagen heb is dat onder het spelen van MW2 mijn PC in eens crashed. Helemaal uit het niets lijkt het, ik ging meteen ervanuit dat het virussen waren en 2x gescanned met AVG, wat virussen verwijderd en hij bleef crashen.

Toen dacht ik misschien ligt het aan mijn videokaart en ik wou mijn videokaart temps is bekijken. Ik downloade Furmark benchmark en dit is wat eruit kwam: furmark_000005.jpg

Zoals jullie kunnen zien wordt hij abnormaal warm voor een niet overgeclockte videokaart. Hij wordt max 105 graden waarna de benchmark begint te laggen totdat hij weer is afgekoeld waarnaar hij weer naar de 105 klimt. Waar ik bang voor ben is dat dit in MW2 niet gebeurd en de temperatuur nog meer oploopt totdat hij crashed...

Reeds heb ik mijn computer open gemaakt en ik kan niet veel bijzonders zien, stof maar niet zo extreem veel dat mijn videokaart zulke temperaturen gaat halen...

Wat kan er mee mis zijn?

Alvast bedankt!

Wat voor voeding hangt erin? merk en wattage.

De 9800GX2 is zelf al een heethoofd, maat vertel is meer over je pc.
Is het een grote kast, zitten er extra fans in voor een goede airflow?

Stof in de koelblok van de videokaarT?

Laatst bewerkt:
Die moet het gewoon kunnen trekken.
Al naar stof ect gekeken? (m'n edit vorig bericht)

Wat voor voeding hangt erin? merk en wattage.

De 9800GX2 is zelf al een heethoofd, maat vertel is meer over je pc.
Is het een grote kast, zitten er extra fans in voor een goede airflow?

Stof in de koelblok van de videokaarT?

Oke, dit is mijn kast: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=42465
Het is een erg ruime kast ik heb 2 fans, een voorin en een achterin. ATM heb ik mijn zijpanelen er niet in zitten omdat ik naar stof heb gekeken. De benchmarks zijn gedaan toen de kast open was, dus de side pannels er niet in.

De airflow is gewoon goed hij staat helemaal vrij niet tegen een muur aan ofzo. Ik weet zo 123 niet hoe ik in het koelblok van mijn videokaart moet kijken dat moet ik morgen denk ik even uitzoeken.

Gewoon de kaart eruit halen en doorheen blazen (stofzuiger)

In je zijschermen zitten uitsparingen voor extra ventilatoren.
Misschien kun je er hierin ook eentje inzetten, zodat je koude lucht naar je kaart blaast.

Misschien kun je er hierin ook eentje inzetten, zodat je koude lucht naar je kaart blaast.

ja, ik heb er nog een over dus het kan. Morgen doe ik dat met de stofzuiger wel.. Echter heb ik wel vaker ongeveer 2 maanden geleden ook benchmarks enzo gedaan... Toen kwam hij niet boven de 85 graden uit... Maar ik vertel morgen hoe het met de stofzuiger enzo ging

Gedaan ik heb hem stof vrij gemaakt en hetzelfde probleem doet zich voor, weet je misschien nog een benchmark die boven de 105 graden door gaat? Dan kan ik zelf even kijken hoe warm hij nou echt wordt...

Dat is de kaart zelf die voor haperingen zorgt in je Furmark benchmark niet de software zelf. Warmer als 105 kan ie dus niet worden.

Heb je iets veranderd kwa ventilator snelheid of en driver update gedaan??

Dat is de kaart zelf die voor haperingen zorgt in je Furmark benchmark niet de software zelf. Warmer als 105 kan ie dus niet worden.

Heb je iets veranderd kwa ventilator snelheid of en driver update gedaan??

volgensmij werkt hij weer goed, de temperatuur blijft hoog als ik hem stress (doe vanavond nog ff een stress test voor de zekerheid) maar ik heb vandaag vlekkeloos MW2 kunnen spelen zonder enige crashes. Ik denk dat het stofzuigen het hem heeft gedaan, of het eruit en er opnieuw inzetten...

Iniedergeval bedankt! Als het weer terug komt hoor je het weer ;p

mooizo :):thumb:

Hopelijk blijft ie nu weer goed lopen

xfx 9800gx2

hier het zelfde probleem maar me hoogste piek over de 120 graden ben bang dat het binnen kort er uit brand:P tijdens game of benchmark gaat hij van standart 75 grade naar 103 tot 111 beetje warm kan er water op koke heheheh ff kijke als 1 van jullie meschien iets weet er zit geen stoff meer in is all schoon met stoff gaat hij mooi naar de 120 graden help pl:D

hier het zelfde probleem maar me hoogste piek over de 120 graden ben bang dat het binnen kort er uit brand:P tijdens game of benchmark gaat hij van standart 75 grade naar 103 tot 111 beetje warm kan er water op koke heheheh ff kijke als 1 van jullie meschien iets weet er zit geen stoff meer in is all schoon met stoff gaat hij mooi naar de 120 graden help pl:D

Graag je eigen vraag plaatsen en niet je vraag in die van iemand anders stellen :)

Zie wat de mod erover zegt... Maar 120 graden... dat is wel heel extreem, er zit een beveiliging op je videokaart dat hij bij de 105 graden stopt. Dus er moet iets flink mis met de jouwe zijn dan.

ja weet ik vindt het raar maar je vindt het niet erg als ik toevallig verder ga op jouw forum:P

zal stuk makkelijker zijn kunnen we elkaar helpen:)

videokaard krom

nog ff snel tusse door ik heb nu het probleem dat me videokaard is krom getrokken door de warmte hebben ff de buitekant los gemaakt en staan helemaal krom en tusse de twee videokaarten zit een cool blok met 1 fan bdw download rivatuner daar mee kan je je snel heid van je gpu fan sneller laten draaien

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

heb je hulp nodig met het programma vraag dan maar aan mij dit is me email
killerb123@hotmail.com

Oke, dit is mijn kast: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=42465
Het is een erg ruime kast ik heb 2 fans, een voorin en een achterin. ATM heb ik mijn zijpanelen er niet in zitten omdat ik naar stof heb gekeken. De benchmarks zijn gedaan toen de kast open was, dus de side pannels er niet in.

De airflow is gewoon goed hij staat helemaal vrij niet tegen een muur aan ofzo. Ik weet zo 123 niet hoe ik in het koelblok van mijn videokaart moet kijken dat moet ik morgen denk ik even uitzoeken.

ik heb ff gekeken op alternate en jij hebt dus de cooler master cm690 pure black

jij hebt 2 fans van 120mm er in zitte en als ik het goed heb kunnen er nog 4 140mm fans er in en nog 1 80mm fan controleer dat is als het zo is kan je meer fans er in zette zodat je betere cooling hebt

tip:P

http://www.alternate.nl/html/produc...567/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Midi+Tower kijk maar :P

Laatst bewerkt:
Graag je eigen vraag plaatsen en niet je vraag in die van iemand anders stellen :)

Bovenstaande leek mij wel duidelijk maar blijkbaar niet duidelijk voor anderen.

Dan maar zo
slotje4.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan