videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

calibra24

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2002
ik heb een nvidia geforce2 TI 64mb
en wil een nieuwe aanschaffen maar nu hoorde ik bijvoorbeeld dat de nvidia 256mb slechter is dan bijvoorbeeld een 128mb van een bepaalde serie fx kaarten.

nou is mijn vraag kan iemand mij advies geven over wat op dit moment de beste kaart is om te kopen
die het zwaar te voorduren krijgt want ik gaat er zware spellen mee spelen en veel dvd's mee bewerken enz.enz.

ik vind advies van mensen die ervaring hebben met bepaalde kaarten heel belangrijk

wie kan mij daarmee helpen?

de spellen die ik ga spelen zijn bijv.

soldiers of fortune 2 D/H
battlefield 1942
enz.enz.enz.

ik wil wel een kaart van nvidia uit de fx serie
dus geen ati radion ofzo.

met vriendelijke groet.
pascal

ps. kijk in mijn systeem voor meer informatie

Als je de beste videokaart wilt dan moet je de ATI Radeon 9800 Pro nemen die presenteert beter dan de GeForce FX 5900 dus het is maar wat je wilt he!

:cool: :thumb:
slk300

Gelet op je systeem, is een ATi Radeon9800 of een Geforce FX5900 pure overkill. Je systeem haalt niet het maximale uit deze kaarten en dat is natuurlijk zonde.

Een videokaart met 256mb aanboord is nog niet nodig en is ook niet sneller dan een kaart met 128mb.

Wat is je budget?

er is geen budget waar ik me aan moet houden ik heb laatste maanden aardig wat overuurtjes opzijgelegd dus aan een budget hoef ik me niet te houden.
alle kwaliteit naar z'n geld zeg ik maar.

Nou als dat zo is dan kun je gelijk een nieuw,
moederbord, processor en videokaart kopen :p

slk300

hehehe dat antwoord had ik al verwacht en ja die komt er ook aan maar in dat systeem wil ik dezelfde kaart laten plaatsen dus ben je een stappie voor lo zie de humor er wel van in ;-)

Geplaatst door calibra24
hehehe dat antwoord had ik al verwacht en ja die komt er ook aan maar in dat systeem wil ik dezelfde kaart laten plaatsen dus ben je een stappie voor lo zie de humor er wel van in ;-)

Als je over een niet al te lange tijd toch een nieuwe pc aanschaft, kan je beter daar voor een goeie videokaart investeren lijkt mij.

Ja dat kun je volgens mij beter wel doen ja.
Dan kun je lekker nog voor de kerst een nieuwe pc kopen omdat dan alle prijzen dalen, dus bodemprijzen.

slk300

dat ben ik ook van plan heb een lijst gemaakt met de onderdelen die ik erin wil hebben en ik ben ook van plan om hem rond de kerst te kopen maar de nieuwe computer wil ik gaan gebruiken puur voor me werk en dvd's editen map/levels creeren met qradiant voor de sof2 game de comp waar ik nu aan zit is snel genoeg voor de games maar de graphic's wil ik verbeteren. als een van jullie 2 het programma qradiant kent weet je ook dat het echt heel veel van je kaart vergt en daar heeft me gf2 64mb echt heel veel moeite mee.vandaar dat ik dat op de nieuwe ga doen maar met de steeds nieuwere spellen ben ik nog wel geschikt qua proccecor geheugen enz maar dus niet mee met de video kaart en dat merk ik echt door middel van haperingen niet vloeiend bewegend beeld enz. enz.

dus oke de een adviseert ati radeon
de ander gf fx 5900 zijn dat echt jullie keuzes?

met vriendelijke groet
pascal

Dus je wil nu een goeie videokaart kopen die je later in je nieuwe pc gaat zetten?

Dan is een ATI Radeon9800Pro iets voor jouw als geld toch geen geld speelt. Deze kaart is één van de snelste kaarten van dit moment. Ik zou je geen Geforce Fx5900 willen aanraden. Deze kaart blijkt toch minder te presteren dan de radeon9800Pro.

Je huidige pc haalt lang niet het maximale uit deze kaart, maar je nieuwe pc waarschijnlijk wel.

oke dank jewel voor de goede reactie ik tel hem heel zwaar mee en heb daar tenminste wat aan.
maar meer reacties zijn natuurlijk zeer welkom hoe meer ervaringen met deze kaarten hoe meer ik daarmee natuurlijk ben geholpen.

groetjes pascal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan