Videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
OK. Ik dacht dat de videokaart het belangrijkste was. Dan is de processor belangrijker dus. En meer geheugen.

Nog een klein voorbeeld.
Kijk bij mijn systeem 2 voor mijn systeem. Daar zit 'maar' een 128 mb videokaart in. Een kennis van mij heeft ongeveer dezelfde pc, alleen een 256mb video, maar geen Sata Raid harddisken, om een DVD (dezelfde) te rippen heeft hij 10 minuten meer nodig als mijn pc. Hieruit blijkt hoe belangrijk de snelheid van harddisken is.

Ik heb er geen probleem mee als het wat langer duurt, als het maar goed gaat. Natuurlijk zijn er veel duurdere systemen te koop, maar ik wil toch binnen mijn budget blijven.

Geplaatst door frabans
Maar betekend dadicated nu eigen geheugen of ram geheugen van de computer????
Iedereen heeft het hier behoorlijk fout: Dedicated geheugen is het videokaartgeheugen, en dat gaat niet ten koste van het systeemgeheugen.Dat zou ook veel te traag zijn voor een 9700 mobility chip.

Geplaatst door allardje
Iedereen heeft het hier behoorlijk fout: Dedicated geheugen is het videokaartgeheugen, en dat gaat niet ten koste van het systeemgeheugen.Dat zou ook veel te traag zijn voor een 9700 mobility chip.

''Dedicated'' betekent toch ''toekennen'' of ''toewijden'' in het NL? Dus als het geheugen wordt toegekend, is dit aanpasbaar lijkt me.

Maar goed, de echte vakterm hiervoor luidt nog altijd ''shared (memory)'' en als dit niet zo is, moet er gewoon nix staan omdat het anders voor verwarring zorgt.

Er wordt gesproeken over 'Dedicated videogeheugen' als er een on-board vidokaart bedoelt met eigen (toegewijdt, dus alleen aan de videochip) geheugen, er bestaan natuurlijk ook on-board exemplaren met shared memory, die delen dus het geheugen met de rest van de pc (intern geheugen).
Overigens verdient het wel aanbeveling om dit bij aanschaf na te kijken want er zijn nog wel eens handelaren die zich 'vergissen' in de term dedicated of shared (en dan meestal in hun voordeel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan