Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

wkleefstra

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
Geheugen video-adapter 128 MB (tot 256 MB Turbocache)
Grafische adapter nVidia GeForce 7300 Gg

Lever je veel geheugen in met zo'n videokaart?? Heb wat gelezen en begrijp dat je inlevert als je geen geheugen in de videokaart hebt ofzo.

Kan iemand mij dit uitleggen?

Begrijp niet helemaal wat je bedoelt met "inlevert".... Maar mogelijk dit: Als de videokaart een eigen geheugen heeft, zit dat "tegen" de GPU aangeplakt, hetgeen een snelle uitwisseling van informatie mogelijk maakt, en bovendien is het videogeheugen meestal van een [veel] snellere soort dan het standaard DDRRam geheugen... Als de videokaart gebruik maakt van een deel van het RAMgeheugen [shared memory] moeten de gegevens van de GPU [grafische chip] eerst een eind [via de bus] over het moederboard wandelen naar relatief slomer geheugen, en dan het hele stuk weer terugwandelen...... dat maakt de afwikkeling dus een stuk trager.... je levert dus videosnelheid in... dit merk je vooral bij de snellere of meer videopower vragende games....

Dank je!

Bedankt! Dat bedoelde ik inderdaad, maar kon het niet goed verwoorden!!

Nog 1 klein vraagje!!??

Is de eerder genoemde videokaart slecht, zwak, matig, redelijk, goed of uitstekend?

Ben niet een fanatiek gamer, maar af en toe een voetbalspelletje vind ik wel leuk!!

Is het merk Acer ook goed? Mensen met goede ervaringen?

Die 7300 [de lettertjes die er achter staan zijn WEL zeer belangrijk [LE of GS] voor de performance [LE is het "budgettype" , GS is iets sneller, Gg heb ik niet gevonden] is een zeer correcte doorsnee videokaart met een goede prijs/prestatie verhouding.... het is beslist geen "hoogvlieger" voor de doorgewinterde gamer.... [de 7300 is eigenlijk een "gestripte" 7800 met wat gedateerde technologie] de nieuwe [duurdere] generatie videokaarten heeft kloksnelheden die meer dan 2,5 keer hoger liggen.... [deze kaart 400Mhz, de nieuwste generatie ruim boven 1000Mhz]....

Acer is een zeer correct merk, niets meer, niets minder....

Laatst bewerkt:
De ervaringen met Acer verschillen, ik ken mensen die met moeite hun garantie kregen bij Acer. En ook mensen waarbij de noebook redelijk snel (binnen 1 jaar) kapot ging. Zelf heb ik een Acer TFT scherm, en die is prima.
Wat de 7300 serie betreft: dat is een budget reeks. Oftewel zoals erpcity ookal zei, een uitgeklede versie van de betere kaarten. Leuk voor iemand die soms een spelletje speelt, en niet veel geld aan een top kaart wil uitgeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan