Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Higuain

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Ik ben van plan om een Msi Radeon HD4850 - 512MB - PCI-E - DVI te kopen of een Evga GeForce GTX280 - 1024MB - PCI-E - DVI.
Probleem is alleen dat ik dan misschien meer hardware moet vervangen.

Ik heb:

Int. E6750 2,66 ghz
4 GB intern geheugen
P35-S3 chip
Procase PX1035 (350 watt)
Geforce 8600 GT
Asus512 D2

Ik moet waarschijnlijk mijn power supply vervangen.....is dat moeilijk/gevaarlijk? Welke raad je aan en hoe kan ik die het beste vervangen??? Moet ik ook mijn moederbord vervangen???

Ik stel deze vraag, omdat ik achteraf liever niet heb dat opeens de helft van mijn computer niet meer werkt of het niet aankan.

Alvast bedankt

ik weet niet zeker hoor maar je proccesor is denk ik ook niet echt geschikt om de kaart op volle toeren te laten draaien. Want de meeste games waarvoor je een echt een hd4850 of 280gtx nodig hebt, heb je ook al een dual core proccesor nodig.

Ik weet het niet zeker dus als iemand hier het wel zeker weet of het wel of niet kan zeg het maar aub.

edit:
laat maar, dit bericht slaat nergens op want het is een dual core

Laatst bewerkt:
ik weet niet zeker hoor maar je proccesor is denk ik ook niet echt geschikt om de kaart op volle toeren te laten draaien. Want de meeste games waarvoor je een echt een hd4850 of 280gtx nodig hebt, heb je ook al een dual core proccesor nodig.

Ik weet het niet zeker dus als iemand hier het wel zeker weet of het wel of niet kan zeg het maar aub.

wat denk je dat een e6750 is dan???

Je hebt alleen een goede voeding nodig (rond de 450-500W van een goed merk):
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389407

Mocht je zelf in de toekomst je systeem verder willen upgraden, dan zou je een zwaardere kunnen overwegen. Maar ik vraag me af of je dat wil.

Verder geen probleem.

Je processor is wel te traag voor een GTX280. Dus die moet je voorlopig maar uit je hoofd zetten.

Een voeding vervangen is verder niet zo heel spannend: Bekijk goed waar alle voedingstekkers op aangesloten zitten en haal ze los.
Daarna nieuwe voeding plaatsen en alle stekkers weer aansluiten. Kan haast niet mis gaan. (let op dat je niet per ongeluk andere stekkers lostrekt en ontlaad jezelf voor je aan de pc gaat werken door even een cv-buis aan te raken (ongeverfd).

stom, laat maar het is dual core:o

ik zou een goede voeding kopen van ca. 550 watt van het merk cooler master of thermaltlake

kijk eens op de site van hardware info

ati 4850 niet te vergelijken met een gtx 280 qua prijs,prestaties maar vooral energieverbruik

mijn voorkeur zou uitgaan naar een 4870 van sapphire

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan