videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

iznobest

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2010
Hé,

Ik heb een tijdje terug een nieuwe videokaart gekocht, de Geforce GT 230.
Echter gebruikt deze 1,5 gb, en heb ik maar 2,5 gb intern geheugen.
Ik keek bij taakbeheer en cpu gebruik was 100% wanneer 1100 mb werkgeheugen wordt gebruikt.
Ik wil nu dus graag de videokaart naar iets minder zetten, maar hoe?

Gr.

Je videokaart gebruikt een GDDR3 of GDDR5 geheugen, die verwerkt is in je videokaart. Je intern geheugen word dus niet gebruikt hiervoor.

Als je CPU 100% belast word, wil dat zeggen dat je te veel taken hebt staan draaien op je pc, dit heeft niets te maken met je RAM-geheugen.

Ook zal een deel van je RAM-geheugen uitgeschakeld zijn, op het moment dat je in taakbeheer keek, dit word gedaan om te voorkomen dat je RAM-geheugen te vlug kapot gaat.

Je zal dus eens moeten controleren welke processen er allemaal onnodig meedraaien op je PC. als er meer dan 45 processen staan te draaien op je pc, dan wil dat zeggen dat je te veel processen hebt staan draaien op je pc. sluit dus de processen die je niet gebruikt (bv: je werkt nooit meer met apple software of hardware zoals itunes of een ipod, maar toch blijft het update-programma meedraaien op de achtergrond)

plaats hier trouwens ook eens de specificaties van je pc, even goed heb je een pc waarbij een GT230 eigenlijk nutteloos is.

Laatst bewerkt:
Je videokaart gebruikt een GDDR3 of GDDR5 geheugen, die verwerkt is in je videokaart. Je intern geheugen word dus niet gebruikt hiervoor.

Als je CPU 100% belast word, wil dat zeggen dat je te veel taken hebt staan draaien op je pc, dit heeft niets te maken met je RAM-geheugen.

Ook zal een deel van je RAM-geheugen uitgeschakeld zijn, op het moment dat je in taakbeheer keek, dit word gedaan om te voorkomen dat je RAM-geheugen te vlug kapot gaat.

Je zal dus eens moeten controleren welke processen er allemaal onnodig meedraaien op je PC. als er meer dan 45 processen staan te draaien op je pc, dan wil dat zeggen dat je te veel processen hebt staan draaien op je pc. sluit dus de processen die je niet gebruikt (bv: je werkt nooit meer met apple software of hardware zoals itunes of een ipod, maar toch blijft het update-programma meedraaien op de achtergrond)

plaats hier trouwens ook eens de specificaties van je pc, even goed heb je een pc waarbij een GT230 eigenlijk nutteloos is.

Dank je!
Specificaties:
Win xp home edition
2,5 gb ram
Geforce GT 230...
pentium 4 3.6 ghz, mijn moederbord kan niet meer aan...
320 gb IDE harde schijf

die GT230 zal dus nooit op volle kracht werken ^^

dit verschijnsel word de bottleneck genoemd: als processor de gegevens moet verzenden naar de grafische kaart, maar de grafische kaart sneller werkt dan de processor, gebeurt het dat die grafische kaart af en toe dus niets te doen heeft, hij moet dus wachten op de gegevens van de processor; dit kan dus ook gebeuren tussen het RAM en de processor, tussen de grafische kaart en het scherm, tussen de harde schijf en de processor, ...

Ja maar goed:p ik kon dat ding tweedehands aantikken voor 40 euro en hij was verder iets van 170 euro ofzo,
en over een paar jaar koop ik een nieuwe computer, met zowiezo intel core i9 :D en dan zal de videokaart wel op volle toeren draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan