Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

BremkeW

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2013
Ik heb ongeveer een mand geleden een vraag gesteld over wat voor videokaart goed zou zijn voor mijn pc om mee te gamen. Ik ben er nu over uit en heb voor de videokaart gekozen in de volgende link. Wat ik nu wil weten is of hij überhaupt in mijn moederbord past. Op de site van de videokaart staat bij aansluiting: PCI-Express 3.0 x16. Ik heb hier wat informatie over opgezocht maar krijg alleen maar mensen die denken dat alles makkelijk is als ze het uitleggen terwijl ik er niks van snap. Kan iemand mij iets uitleggen over de aansluitingen tussen kaart en moederbord en of de kaart in die van mij past? Hier wat specs van mijn en de link:

http://nl.hardware.info/productinfo/181157/asus-gtx650tib-dc2oc-2gd5#tab:specificaties

Motherboard:
Manufacturer Acer
Model Aspire M5910 (CPU 1)
Chipset Vendor Intel
Chipset Model DMI Host Bridge
Chipset Revision 11
Southbridge Vendor Intel
Southbridge Model H57
Southbridge Revision 06
System Temperature 30 °C

1,668 V

PCI Data

Slot PCI-E

Slot Type PCI-E
Slot Usage In Use
Bus Width Unknown
Slot Designation PCIE
Slot Number 0

Slot PCI-E

Slot Type PCI-E
Slot Usage Available
Bus Width Unknown
Slot Designation PCIE
Slot Number 1

Slot PCI-E

Slot Type PCI-E
Slot Usage Available
Bus Width Unknown
Slot Designation PCIE
Slot Number 2

Slot PCI

Slot Type PCI
Slot Usage Available
Bus Width 32 bit
Slot Designation PCI1
Slot Number 3

Dat bord cq chipset geeft ondersteuning voor een PCI-e 2.0 videokaart, 3.0 kan er wel in maar je zou ook kunnen zoeken naar eentje met 2.0, de doorvoersnelheid van die 3.0 zul je met die chipset niet krijgen.
Ook is de voeding van belang, welk wattage heeft die op de 12V lijnen?

Zou het kunnen dat je een Acer computer hebt en niet het moederbord hebt vermeld? Dan is het makkelijke indien je vermeld welke grafische kaart erin zit.

Dit is wat er bij Speccy bij motherboard staat, ik zie verder ook geen andere info hierover.

Lange Pier, bedoel je met wattage gewoon wat de voeding voor vermogen heeft? Dat is geen probleem, ik heb dat allemaal al gecheckt, hoef alleen maar te weten of hij met die aansluitingen erin past. Ik kan geen videokaart vinden met een 2.0 aansluiting, maar deze zou er in principe dus wel gewoon in moeten passen of niet?

Past wel maar je voeding is 500Watt, zou voldoende moeten zijn maar je weet niet wat die kan leveren op de 12V rail(s), de kaart consumeert max. 134Watt op 12V.
En wat ik aanhaalde, de doorvoersnelheid haal je met die chipset niet.

Zou je dan een videokaart kunnen linken met een PCIe 2.0 die van een vergelijkbaar niveau/budget is?

Hoi Bremke,

De videokaart past wel maar je moederbord zal de snelheid waarmee hij de gegevens aanvoert niet aan. dus je kunt niet optimaal gebruik maken van je videokaart en dus zonde om deze erin te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan