Videokaarten keuze. high end.

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymondhvh

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2008
Berichten
131
Hallo. ik wil bij een hi end systeem (2,300 eur)
2 high end videokaarten. en ik kan nog steeds niet kiezen ivm te weinig reviews en informatie.
dit is mijn wenslijst : http://tweakers.net/gallery/406786?wish_id=280595#tab:wenslijst
er staan nu 2 keer : Club3D Radeon HD 7970 royalKing. in
dit door de milde prijs onder 500. costum koeling, en overclock.
ik zat te denken. videokaarten onder de 600 pst.

wat een must is bij de kaarten:
7970. of een gtx680 model of sneller.
niet teveel herrie (dus geen 7970 stock koeler)
en dus makkelijk in SLI of crossfire te plaatsen.

ik zat ook te denken aan de gainward gtx680 phantom. vanwege goed uitziende look, en niet teveel geluid,
de 2 Gb versie is betaalbaar. maar helaas heb ik dan 2580 x 1400 resolutie. met maar 2 GB vram. en dat kan naar worden met nieuwe games over een jaartje of 2.

de 4 gb versie is niet te betalen.

welke zouden julie nemen?? :D:cool:
 
Zou je er geen SSD in stoppen? Daardoor wordt de PC een stuk sneller.

Als je 2x500 euro voor videokaarten uitgeeft (waar je de komende jaren wel mee door kan, zeker als je op 1 scherm speelt) dan kun je dus nog 200 euro besteden aan een goede/snelle SSD.
 
een SSD heb ik thuis liggen. was ik vergete te melden. een 80gb. cosshair
 
Beginnen met een enkele kaart is ook een optie. Ik persoonlijk geloof niet dat de graphics veel hoger worden dan het huidige niveau totdat de nieuwe consoles er zijn. Een enkele 680 is ook voldoende.

Ik koop om de paar jaar crossfire (hogere) midrange kaarten, zelden wat tegengekomen dat niet op niet ultra draait, en uiteindelijk geef ik minder geld uit over de jaren. Mijn twee 6870's zijn samen 1,25x sneller dan een enkele 7970 en kostten samen net 300 euro (jaar geleden).
 
jah maar dit valt nog vies tegen.
als je op 2500x1400 speelt. en je doet bvb crysis 3 die nog uitkomt. of metro 2033. of metro last nigh. die nog moet komen.
haal je met 1 7970 niet meer goed 30 fps.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan