Videokaarten werken niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninoridder

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2012
Ik was hier laatst met dezelfde vraag dit is alleen nog niet verholpen.
Mijn 2 videokaarten (2x 260GTX) beginnen niet te draaien of wat dan ook als ik mijn computer aanzet.
Ik kreeg hierdoor dus ook geen beeld en mijn monitor gaat direct naar slaapmodus.
Ik heb mijn voeding, processor en moederbord vervangen.
In dit geval waren de voeding en processor splinter nieuw en zijn getest in een andere setup.
Ik had alleen dit moederbord (M4N98TD EVO) nog thuis liggen en deze is haast nooit aangeraakt.
Dit verhielp het probleem jammer genoeg niet.
Ik heb met een vriend de videokaarten getest in een andere setup en daar liepen ze heel erg smooth.
Dit probleem begon eigenlijk bij me vorige setup nadat ik de CPU koeler had verwisseld (H60 corsair).
Het vreemde is dat ik dit probleem heb bij 2 haast verschillende setups.

Mijn nieuwe setup is:
M4N98TD EVO
AMD Phenom II x4 965 black edition
Corsair GS800
8gb xms3 corsair 1300mzh
500GB samsung HDD
H60 corsair Cpu koeler
Antec 900 V2 behuizing

Beter in je oude topic verder gaan, komen nu weer allemaal dezelfde vragen.

Simpele controle, alleen moederbord met cpu, voeding en eventeel speaker dient biosbeeps te geven, zo ja, geheugen erin, biosbeeps, videokaart erin, heb je beeld?

En mijne oude moederbord maakte dat ik me herinner geen bios beepjes maar werkt nu wel in een andere setup.

Nee, dat betekent dat de bios is doorlopen.
Leg het mobo op een houten ondergrond en volg die handelingen, powerswitchpinnen kun je gewoon even kortsluiten tot de voeding aangaat.

Ik heb dit net eventjes geprobeerd met een voeding en mijn moederbord. maar ik hoor sowieso niks behalve de voeding zelf.

Hoi,

Dan is als alles vernieuwd is zoal lange pier al vermeld het moederbord defect is dan de enige oplossing nog dus op naar een nieuw moederbord.;)

Ik zou niet weten of er een werkend speakertje opzat.
Zou eigenlijk ook niet weten of dat op deze ook zo is.
Ik weet alleen dat ik op dit moment geen ander moederbord ter beschikking heb.
En dat mijn oude moederbord ook geen bios beepjes maakte en nu gewoon rustig in een andere setup werkt.
En met dit oude moederbord (deze zat in me oude setup) had ik precies hetzelfde probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan