Videoproblemen door Windows update?

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Kan het zijn dat er een nieuwe update is uitgerold in windows 10 die voor videoproblemen zorgt?
Ik heb nl in 2 dagen tijd al 3 mensen gehad die ineens geen beeld meer hebben. Verschillende pc's, verschillende videokaarten. Zelfs een nieuwe pc van nog geen 6 maanden start wel op maar scherm blijft zwart.

Iemand anders al soortgelijke problemen ervaren? Want bij 1 pc denk je nog dat er met de kaart of pc iets is, maar bij 3 verschillende klanten met hetzelfde probleem wordt het wel verdacht.

handig die updates met fouten. Wordt langzaam een gewoonte bij M$.
En zonder video kun je hem ook niet terugdraaien...

bedankt voor de link!

handig die updates met fouten. Wordt langzaam een gewoonte bij M$ Microsoft.
En zonder video kun je hem ook niet terugdraaien...

bedankt voor de link!
Noem het gewoon Microsoft, zonder getroll wat niet meer in deze tijd past.....

En verder kan je met een Windows 10 USB-stick gewoon Windows opstarten hoor.

Laatst bewerkt:
Dus als je Microsoft een waardeloos bedrijf vindt wat een OS uitrolt met niet alleen een groot potentieel beveiligingsrisico, maar ook nog eens een OS waar al jaren bugged updates verplicht worden uitgerold, waardoor klanten (van mij) op hoge kosten worden gejaagd, dan ben je een trol?
Grappig...

En ik zou inderdaad vanaf een USB stick kunnen starten, maar vanaf een USB stick kan ik helaas niet in de bestaande Windows komen om een update te verwijderen. Gevolg : een herinstallatie van niet alleen Windows, maar ook de overige software en dus veel extra werk wat dan weer door de klant zal moeten worden betaald. Met dank aan Microsoft...

Dus als je Microsoft een waardeloos bedrijf vindt wat een OS uitrolt met niet alleen een groot potentieel beveiligingsrisico, maar ook nog eens een OS waar al jaren bugged updates verplicht worden uitgerold, waardoor klanten (van mij) op hoge kosten worden gejaagd, dan ben je een trol?
Grappig...
Zeg dan dat je teleurgesteld bent in de updates van Microsoft, in plaats dom te flamen met M$. Zo heten ze niet, en je maakt tevens onnodige insinuaties.
Eigenlijk zou ik enkel het liefst op zo'n reactie antwoorden met: "Neem dan Linux", joh!", maar dat heeft ook geen enkel nut.

En ik zou inderdaad vanaf een USB stick kunnen starten, maar vanaf een USB stick kan ik helaas niet in de bestaande Windows komen om een update te verwijderen. Gevolg : een herinstallatie van niet alleen Windows, maar ook de overige software en dus veel extra werk wat dan weer door de klant zal moeten worden betaald. Met dank aan Microsoft...
Je kan voor zover ik weet een roll-back doen met een USB-stick om updates te verwijderen.
uninstall-update-when-not-booting-04-select-uninstall.png

Grappig...
Zeg dan "dat je teleurgesteld bent in de updates van Microsoft", in plaats dom te flamen met M$. Zo heten ze niet, en je maakt tevens onnodige insinuaties.
Eigenlijk zou ik enkel het liefst op zo'n reactie antwoorden met: "Neem dan Linux", joh!", maar dat heeft ook geen enkel nut.

Je kan voor zover ik weet een roll-back doen met een USB-stick om updates te verwijderen.
uninstall-update-when-not-booting-04-select-uninstall.png

Laatst bewerkt:
@php4u Ik ben nog niet eens zozeer teleurgesteld, maar mijn klanten waar ik (tegen betaling) regelmatig moet opdraven om de puinhopen van (weer) een bugged update te ruimen uiteraard wél. Nog afgezien van het feit dat de ITér bijna altijd de schuld krijgt..
Vorig jaar ook al bij tientallen mensen hulp moeten bieden die na een update geen internet meer hadden.
Overigens heb ik een rollback maar bij een beperkt aantal mensen kunnen doen omdat er alweer updates achter zitten. Linux is leuk, stoei er zelf soms mee, maar gaat niet werken bij klanten die specifieke software draaien.

Wellicht is het in de firewall hard blokkeren van alle door Microsoft gebruikte IP adressen voor updates een optie.

En flamen... ja, doe ik soms graag :-) Ik werk met Windows al vanaf versie 1.0 en was op zich tevreden over 10. Maar die automatische updates maken het tot een baggerprodukt wat eigenlijk niet bij bedrijven thuishoort. Misschien dat ze ooit ontdekken dat bedrijven windows gaan mijden zolang ze de verplichte update niet uit zetten, of een keer een flinke class act aan hun **** krijgen wegens geleden schade.

Wellicht is het in de firewall hard blokkeren van alle door Microsoft gebruikte IP adressen voor updates een optie.
Die-hard ICT'er...... :D
Wat ben ik blij dat ik geen klant van jou ben, als dit serieus is wat jij wilt doen.
En flamen... ja, doe ik soms graag :-)
Doe dat dan lekker binnenshuis, en niet op een forum.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan