Videorecorder aansluiten op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rober Treep

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2007
Hallo,

Ik heb een Medion 8818 Media Center PC waarop ik mijn videorecorder wou op aansluiten. Helaas werkte dat niet met een rechtstreekse SCART kabel van mijn PC naar de videorecorder. Iemand heeft mij toen gezegd dat ik een SCART splitter ertussen moest zetten waarop ik kon instellen of de videorecorder een in of out put had. Dat werkte ook niet. Weet iemand hoe ik hem toch kan aansluiten?

(In de bijlage staan de aansluitingen van mijn PC aan de achterkant)

Bijlagen

• Aansluitingen achterkan Medion 8818.jpg
    Aansluitingen achterkan Medion 8818.jpg
    25,2 KB · Weergaven: 175
Ik denk dat het probleem meer zit in het feit dat het Output signalen zijn. Je kunt dus de aansluitingen alleen gebruiken om het signaal vanuit je PC te sturen naar een TV/Videorecorder etc. Wat jij wilt is een signaal vanaf een externe bron de pc inbrengen. Je hebt dan een Input-aansluiting nodig.

Je kunt even in de boekjes kijken of bij Medion of er een aansluiting geschikt is voor imput. Naast de scart zitten nog een aantal Tulip aansluitingen (denk ik, is slecht te zien op het plaatje) en mogelijk dat 1 van die geschikt is om een videosignaal de pc in te krijgen. Het geluid is geen probleem want dat doe je via de geluidskaart of microfoon.

Als er geen input aanwezig is dan zul je een simpel TV kaartje moeten kopen waar een input aansluiting op zit.

Bedankt voor je reactie, je hebt inderdaad gelijk. Sorry dat ik zo laat antwoordde, maar ik was op vakantie:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan