Video's en streams stotteren tijdens laden webpagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

grumbkow

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Ola!
Sinds een week ofzo stotteren bij mij alle video's in een browser als ik in diezelfde browser een webpagina laadt.

Stel ik kijk een filmpje op youtube of een livestream via twitch.tv en ik ga dan naar helpmij.nl dan stottert de video of stream totdat het tabblad klaar is met laden. Dit gebeurd sowieso in chrome en firefox, maar ook alleen in de browser zelf.
Dus als ik in chrome een filmpje kijk en dan in firefox een pagina ga laden dan stottert hij niet, maar laadt ik in chrome zelf een webpagina dan stottert de video dus wel. Heel vervelend.

Specificaties:
i5-4670k
16gb ram
windows 8.1
amd r9 290

Bekabelde glasvezelverbinding 50mbit
Alle drivers zijn up to date en alle windows updates geïnstalleerd.

AANVULLING:
Het schijnt dat ook mijn skype stottert en VLC ook.
Is er iemand die me kan helpen, het begint steeds vervelender te worden. Kan gewoon vrijwel niet meer multitasken :(

Laatst bewerkt:
Enige wat ik kan bedenken is dat de codec niet hardware versneld is. Of de hardwareversnelling van je videodriver toch corrupt is. Normaal zou ik daar memoryproblemen aan toevoegen, maar tenzij je wat heel raars doet lijkt me 16GB wel voldoende ;)

Ik heb een paar dagen terug alle codecs opnieuw geïnstalleerd en de instellingen hersteld. Wat kan ik daar verder aan doen?

Het is me opgevallen in taakbeheer dat Chrome ruim 50% CPU gebruikt tijdens het laden van een webpagina en na het laden weer terugzakt naar 9%. Zal allicht het probleem zijn, maar geen idee wat een oplossing is.
Dit gebeurd ook wanneer alle plugins zijn uitgeschakeld. Die zijn dus het probleem niet.

Laatst bewerkt:
  1. Verwijder en herinstalleer de flash plugins van je browser
  2. Verwijder en herinstalleer FlashPlayer
Check na iedere handeling of er verbetering is.

Dorado,

bedankt voor je reactie. helaas heeft dit niet geholpen. Ondertussen is chrome volledig opnieuw geïnstalleerd en ook dit heeft geen resultaat gehad.

Probleem lijkt hem te zitten in het CPU gebruik van chrome tijdens het laden van een webpagina. Zodra de pagina is geladen zakt het CPU gebruik weer terug, maar tijdens het laden komt chrome in totaal op 90% CPU en dan begint alle audio te stotteren

Oké, geen idee wat er aan de hand is, maar ik heb mijn CPU van 3.8 naar 4.0 ghz overgeklokt (door middel van de vooraf ingestelde overkloks van mijn moederbord), PC opnieuw opgestart en het probleem lijkt verholpen te zijn terwijl ik hem de afgelopen week al 50 keer opnieuw heb opgestart..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan