Video's haperen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinnie1234

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Beste,

Sinds kort heb ik een probleem met het bekijken van video's op mijn laptop. Op het moment dat ik een video start loopt alles goed, echter na een minuut of 10 gaat het beeld verschrikkelijk haperen. Als ik het beeld dan van grote verander (fullschreen naar klein en andersom) loopt die weer even goed, maar begint al snel weer met haperen.
Ik heb het probleem alleen NIET bij Windows Media Player, echter kan deze heel veel formaten niet goed afspelen en externe subs zijn ook geen pretje.
Programma's waar die wel hapert zijn: VLX, Quickplayer, Total Media Theater, Quickplayer, DivX plus player.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem moet oplossen?

Drivers van mijn pc zijn up to date.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Quickplayer word door mij gezien als virus (na installatie geen volledige uninstall te veel rommel op je computer laten staan en er zijn versies geweest die je geheugen opeten)

nu eerst en vooral ga ik er vanuit dat je besturingsysteem windows is.
moet je uitvoeren zoeken: dit doe je door op start te klikken en meestal zie je uitvoeren staan indien je administrator bent.

je typt prefmon of resmon in naargelang je versie als hij het één niet vindt zal hij het ander wel vinden.
Nu ga je kijken wat je computer doet tijdens een volledig scherm hiervoor kan indien je een laptop hebt een scherm aansluiten en kijken wat hij doet als je bij uitbreiden bureaublad en op de uitbreiding je favoriete opname laat afspelen.
nu concreet zal je mogelijks geheugen zien stijgen en mogelijks ook fouten op geheugen en of processor zo weet je al waar je zult moeten aan werken

nu kan je je opstart lichter maken
of het kan je geheugen zijn die zou moeten vernieuwen kan voorkomen bij kortstondige temperatuur wijzigen

in het slechte geval zie je een wan/lan traffiek het is ook niet uitgesloten dat er virusen zijn die ander onaangename zaken gaan doen al dan niet ongevraagd/gewild

Quickplayer word door mij gezien als virus (na installatie geen volledige uninstall te veel rommel op je computer laten staan en er zijn versies geweest die je geheugen opeten)

nu eerst en vooral ga ik er vanuit dat je besturingsysteem windows is.
moet je uitvoeren zoeken: dit doe je door op start te klikken en meestal zie je uitvoeren staan indien je administrator bent.

je typt prefmon of resmon in naargelang je versie als hij het één niet vindt zal hij het ander wel vinden.
Nu ga je kijken wat je computer doet tijdens een volledig scherm hiervoor kan indien je een laptop hebt een scherm aansluiten en kijken wat hij doet als je bij uitbreiden bureaublad en op de uitbreiding je favoriete opname laat afspelen.
nu concreet zal je mogelijks geheugen zien stijgen en mogelijks ook fouten op geheugen en of processor zo weet je al waar je zult moeten aan werken

nu kan je je opstart lichter maken
of het kan je geheugen zijn die zou moeten vernieuwen kan voorkomen bij kortstondige temperatuur wijzigen

in het slechte geval zie je een wan/lan traffiek het is ook niet uitgesloten dat er virusen zijn die ander onaangename zaken gaan doen al dan niet ongevraagd/gewild

Dankje voor je reactie. Ik heb reeds het probleem op gelost. Het bleek dat mijn driver van video kaart geupdate was en de ouwe niet goed er af gehaald. Naar totaal deinstalatie en opnieuw instaleren van de driver werkte alles weer goes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan