Video's uploaden en weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

thapriest

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Beste,

Ik ben bezig met een manier om video's te uploaden, en later weer te geven, nu lukt dat allemaal wel.
Maar kan iemand me vertellen waar ik rekening mee moet houden, qua verbruik, opslagruimte, etc?

Het gaat om productfilmpjes, van max. 20 mb, bij ca 120 producten....

Ik zou er maar niet aan beginnen. Als je simpelweg nagaat wat dat je aan schijfruimte en bandbreedte gaat kosten.

Ik zou dat lekker overlaten aan onze goede vrienden bij Google. Met andere woorden, lekker uploaden naar YouTube en dan de embed-code op je website gebruiken.

Dank voor je reactie, maar juist dat vraagstuk probeer ik op te lossen, wat ben ik daar ca aan kwijt...De evt upload kan ik ook wel verzorgen via FTP, dus die kan ik indien nodig af laten vallen...

En mag je licentie technisch, gewoon video's op youtube zetten, en deze laten spelen op je eiegen website? (commmercieel)?

En mag je licentie technisch, gewoon video's op youtube zetten, en deze laten spelen op je eiegen website? (commmercieel)?

Voor zover ik weet mag dat gewoon... Lees anders de algemene voorwaarden van youtube door!

Als je het op google gooit ben je niks kwijt. Als je het op je eigen website zet heb je iig de volgende dingen nodig:

- schijfuimte voor al je filmpjes (20mb x 120p = 2400mb = 3gig als het aantal producten niet omhoog gaat, of meer als je denkt dat het toe gaat nemen)
- bandbreedte voor het aantal views dat je per maand denkt te halen (20mb x aantal filmpjes gekeken, heel erg site afhankelijk maar ga uit van een hoop. Als je 100 bezoekers per dag hebt die elk 1 filmpje kijken heb je 60gb per maand aan bandbreedte nodig)
- genoeg upload om alle users tegelijk te streamen (afhankelijk van hoeveel kijkers je tegelijk hebt, als er 10 mensen tegelijk een filmpje van 20mb kijken dat 5 minuten duurt moet je al 20 / 5 x 10 = 40mb per minuut streamen om iedereen zonder haperen te laten kijken)

Het lijkt mij dat je het beste kunt zoeken naar een provider die onbeperkt dataverkeer biedt en ze dan even moet vragen wat ze kunnen bieden aan upload snelheid om te kijken of je filmpjes kijken via zo'n site kunt regelen.

Overigens zou ik bij die "onbeperkte" dataverkeer hosts wel even goed de voorwaarden doorspitten. One.com bijv beweert dat ze "onbeperkt" aanbieden, maar in de FAQ staat al dat ze geen download sites toestaan, en dat is wel wat je filmpjes-site zal gaan worden waarschijnlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan