videostuurprogramma deskpro 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

webwol

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Een kennis heeft de harde schijf van de gecrashde computer van mijn zoontje in een compaq deskpro 2000 gezet.
Werkt allemaal prima, maar de beeldschermstuurprogramma van de videokaart in de deskpro 2000 staat natuurlijk niet op die schijf, zodat hij alleen nu alleen 16 kleuren weergeeft.
Ik heb al op de site van hp service packs gedownload en geprobeerd te installeren maar die pakt hij helemaal niet op.
Ook heb ik het geprobeerd met alle Cirrus logic drivers die op de harde schijf staan, maar ook dat geeft geen oplossing.
Wie heeft er een idee hoe ik het aan moet pakken?
Of wie weet welke driver er hoort bij de deskpro 2000
Bij voorbaat dank

OS is windows 95
Op het moederboard vond ik een 'chipje' met de naam cirrus.

Ik was al op de site van hp geweest en heb verschillende programma's met drivers gedownload,
maar als ik het stuurprogramma met de programma's wil wijzigen krijg ik steeds de mededeling:
'op deze locatie staat geen informatie over de hardware'
De programma's gewoon runnen op de computer levert ook niets op.

En de volledige typenummer van de pc is..?

Bijv 5100, 5200. Dat zoekt iets makkelijker

Hoe kom ik daar achter?
Bij het opstarten vermeld het scherm: deskpro 2000
En op de computer zelf staat niets?

Ik weet dit waarschijnlijk het een domme vraag is maar ik heb weinig ervaring met dit soort dingen.

Hans

nee, nergens alleen een met 'intel inside, pentium'
en stickers met waarschuwingen om 'm alleen aan een 'grounded outlet' aan te sluiten

andere oplossing

Ik kan er niet achterkomen wat het typenummer van de PC is en de gedownloade programma's van hp werken niet.
Heb nu maar een andere oplossing gezocht.
Voor een prikkie een tweedehands videokaart met W95driver gekocht via computer.2ehands.nl
Moet 'm nog krijgen, maar hopelijk lost dat het probleem op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan