Videovraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeesnor

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2009
Hallo,

Ik ben in het bezit van een DV-band met beelden die zijn gemaakt met een superdeluxe Sony HD camera. Nu heb ik zelf een camcorder van JVC die niet zo modern is. Als ik de inhoud wil bekijken op mijn camcorder krijg ik geen beeld. Wat kan het probleem zijn?

Heb je gegevens over de hoeveelheid frames per seconde op beide camera's? Was de Sony HD en breedbeeld?

O, daar heb ik geen verstand van. Wat ik wel weet is dat het een HD camera is en dat het ook HD materiaal is.

:) Ik snap dat het lastig is. Maar de zogeheten hoeveelheid frames en breedbeeld van de Sony kunnen wel eens bepalend zijn, omdat de JVC wat ouder is en deze mogelijk niet aan kan. Kun je de beelden wel op een PC bekijken? Een programma als (Classic) Media Player kan je die gegevens over het filmbestand ook geven. Dan kun je daarmee de specificaties van de JVC ermee vergelijken.

die sony HD camera is dat er 1 met interne hardeschijf?
en die jvc 1 tje met bandjes?

Het zou kunnen dat er met een HDV camera is opgenomen, dat is een semi-pro formaat van een paar jaar geleden. Het kan ook het 'DV-Cam' formaat zijn, beide types kun je op een DV bandje zetten. Je kunt ze alleen afspelen (en naar een computer overzetten) met het type camera waarmee is opgenomen. Je zou naar een verhuurbedrijf voor camera's kunnen gaan, en vragen of ze het bandje voor je willen uit proberen in een aantal camera's. HDV zou goed met een Sony Z1 opgenomen kunnen zijn. DV-CAM met een Sony PD-170. Hier kun je dat bijvoorbeeld doen, maar ik weet niet waar je woont: http://www.budgetcam.nl/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan