vidoe naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zou naar de harde schijf kunnen converteren i.p.v. naar de dvd-schijf.
Vervolgens heb je op de harde schijf dus een complete dvd.
Maar........hoe krijg je dat ding van je pc af?
Dat past echt niet op een cd of cd-rw.
Je zou dus alleen kunnen afspelen op je pc.
Volgens mij doet PowerDvd dit.
Dan laad je de dvd in een virtuele dvd lezer.
En anders geven anderen je nog wel een alternatief.

duh, misschien kan je voortaan iets gedetailleerder je vragen stellen... duh...

En tot zover mijn antwoord.. een ander helpt je maar...

Je kunt de dvd gewoon kopieren naar je harde schijf. Dat is simpel zat. Je weet wel....alle files selecteren in je cd-rom en plakken in een map.

Geplaatst door Elisa
Je kunt de dvd gewoon kopieren naar je harde schijf. Dat is simpel zat. Je weet wel....alle files selecteren in je cd-rom en plakken in een map.
Elise, je kunt wel gaan gokken, maar ik noch jij weet wat hij nu precies wil.
Hij heeft geen dvd... wat voor dvd? Dvd-speler, dvd-rw/dvd+rw brander, normale externe dvd-brander...

Laat hij eerst maar eens wat moeite doen...

ik wil van een vidoe ( zown grote band ??) naar dvd omzetten, dat is muh vraag!!!:thumb:

Nee arnie, niet afgeven op het forum. Ook ik begrijp nu pas wat je precies wilt.

Voor wat jij wilt zijn er van trust een stel stekkers. Je stopt er eentje in je videorecorder en de andere zijn verbonden met je pc. Geluid en de overbrenging van de data.
Daarvoor heb je ook een programma zoals Ulead of Pinnacle nodig.

Heb je het eenmaal binnengehaald dan kun jij er op z'n hoogst een SVCD van maken en die met je cd-brander branden.
De kwaliteit hangt af van hetgeen er op je band staat en zal ook wel iets minder zijn.

Een dvd kun je wel vergeten. Van een dubbeltje kun je geen kwartje maken :cool:

PS een dvd-brander kost tegenwoordig ook niet zo veel.

Geplaatst door arnie26736
wat is dit nouw voor een ***ttttttt
forum

www.pchelpforum.nl is veeeeeeeeeeeel beterz

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Mooi, want ik vind jou een luie flut-forummer, dus wat mij betreft ga je je heil zoeken bij dat andere forum.
Misschien dat die zo gek zijn om je te helpen.

Als je nu eens je toon zou veranderen, dan had ik je voldoende antwoord gegeven...

(stelletje flutkinderen met hun belachelijke typegedrag, normaal nederlands is er niet meer bij)

Ik zou het leuk vinden als jullie allebei een bericht weg wilden halen. Laten we het even gezellig houden.
Trouwens, Marsmannetje flut...........is dat wel een Hollands woord? Ik ken het wel maar misschien is dat ook wel ook iets van mensen van onze leeftijd ahum ;)
Hadden we het ook niet over goof o.i.d.

Beterz zal ook wel zoiets zijn :cool:

Laatst bewerkt:
het staat gewoon in de van dale, dit itt "beterz"
Het gaat er mij om, elise, dat er mensen zijn die vinden dat een zin van 10 woorden (of zoiets) al genoeg is om ons een oplossing te laten verzinnen.

Wij proberen hier elkaar te helpen en ook proberen we nieuwelingen te helpen. Enige moeite bij de vraagsteller mag je dan toch ook wel verwachten, of niet?

http://www.tmpgenc.net/e_main.html
demo versie is gratis te gebruiken voor home-pc

Je zal ook iets moeten vertellen over de hardware die je draait. Je zal toch het videosignaal binnen moeten halen.
Welke pci-kaarten beschik je over:
Heb je een tv-kaart?
Hoe oud is je videorecorder?
Er zijn speciale pci-kaarten voor conversie van een analoog video signaal bijv. Pinnacle.

Dan zou je best eens een video op een cd'tje kunnen zetten. Alles draait erom welk formaat je naar welk formaat omzet. Beeld en geluid van dvd kwaliteit vragen om veel ruimte. Maar als je de juiste encoder gebruikt kan je een redelijke kopie maken van iets mindere kwaliteit.

Zo is divx-formaat tegenwoordig de mp3 vd film.
Mpeg2-formaat vraagt om meer ruimte dan divx.

Deze materie is te lang om kort in een eenvoudig topic te kunnen beantwoorden. Wel kan je veel op het www terugvinden. Ook verschijnen regelmatig specials bij pc-tijdschriften. Bijv. CHIP-brandbijbel.
Of koop eens een boek over het onderwerp:
http://www.awbruna.nl/servlet/book?isbn=9022949648&template=multimedia

dvd's kan je alleen maken met een dvd brander maar dat lijkt me een open deur.

off topic Wij proberen hier elkaar te helpen en ook proberen we nieuwelingen te helpen. Enige moeite bij de vraagsteller mag je dan toch ook wel verwachten, of niet?
Jawel maar je moet ook weer niet te veel verwachten.
Sommige mensen zien alles, zoals ze het hebben, voor zich en kunnen zich niet voorstellen dat wij het in ons hoofd moeten hebben voordat we hulp geven.
Weer anderen hebben moeite zich uit te drukken en weten zelf al helemaal niet wat ze nodig hebben.
Ik heb ook moeite met het nieuwe taalgebruik maar ik herinner me nog wel mijn eigen jeugd. Vroeger was een nieuw woord in, tegenwoordig het verkrachten ervan :D Ach........laat toch. off topic

En nu maar weer gauw terug naar het onderwerp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan