view windows bestanden in verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
518
Ik heb kennelijk een klein aantal Windows systeembestanden in mijn documenten staan. Ik probeerde deze te verwijderen maar dat werd geblokkeerd. Iemand gaf mij de suggestie dat ik de view van verborgen system bestanden in de verkenner heb aangezet.
Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen zonder dat ik schade aanricht?
Ruut
 
Welke Windows uitvoering? XP? 7?
 
windowstoets + r
typ
control folders
enter
tab weergave
vink aan de optie "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)".
@edmoor
De vraag staat in de sectie XP, trouwens in Win 7 is dit hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
verborgen windoes besturingsbestanden

Ik heb gedaan wat je schreef. De beveiligde besturingsbestanden staan echter al aangevinkt.
 
@Mik Zjegger
Ja, ik moet eens leren beter op te letten in welke sectie de vraag staat :eek:
 
verborgen windows systeembestanden

Mij is onduidelijk wat je met je antwoord bedoelt.
Moet ik het vinkje weghalen en hoe voorkom ik dat ik schade aanricht?
 
De beveiligde besturingsbestanden staan echter al aangevinkt.

Je verteld er niet bij of nu Tonen of Verbergen staat aangevinkt.

Enige wijziging hierin kun je overigens geen enkele schade mee aanrichten.
Plaats anders eens een schermafdruk van je documentenmap zodat we kunnen zien wat je precies bedoeld.
 
Laatst bewerkt:
verborgen beveiligde windows systeembestanden

Verbergen staat aangevinkt.
Maar het probleem blijft dus dat in de be genoemde bestanden niet uit mijn documenten kan verwijderen.
 
Dan zijn het dus geen systeem bestanden.
Laat dus even een schermafdrukje zien hier of vertel hoe die bestanden heten.
 
verborgen bestanden

Het gaat om de volgende bestanden:
filterpipelineprintproc.dll
msxpsdrv
msxpsinc
msxpsinc.ppd
mxdwdrv.dll
xpssvcs.dll

Ik had deze eerst in mijn documenten staan maar heb ze voor de zekerheid ondergebracht in een map in partitie Data zodat zodat ik niet per ongeluk schade zou kunnen aanrichten. Ik heb ook geen idee waar ze vandaan komen. Maar het probleem blijft dat ik ze niet kan verwijderen. Aangegeven wordt dan dat de toegang is geweigerd en dat ik moet controleren of het bestand al in gebruik is of dat de schijf volg of tegen schijven beveiligd is.
Ik zou deze bestanden graag kwijt willen of op de juiste plaats terugzetten maar weet niet hoe.
 
Laatst bewerkt:
verborgen bestanden

Ik heb de site bezocht en geprobeerd uit te zoeken wat ik moet doen maar helaas is het me niet gelukt.
 
Ik heb het even door gelezen en dat is inderdaad niet iets voor de gemiddelde eindgebruiker.
Wat daar zeer uitgebreid staat uitgelegd heb ik even uitgevoerd en dat levert 2 bestandjes op die je nodig hebt en die je even moet uitvoeren.
Ze zitten in 1 zip bestandje dat net te groot is om hier als attachement toe te voegen (103 kb) maar als je me je email adres even mailt wil ik ze je wel toesturen.
Klik op mijn naam en kies Verstuur E-mail.

Wat deze bestandjes doen is de protectie van die onnodige bestanden dusdanig zetten dat je ze mag verwijderen.
Ze verwijderen dus zelf niets.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je een mail gestuurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan