Viewer

• Onderwerp starter Onderwerp starter rb32
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rb32

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hoi,

Weet iemand waar het bestand staat, en de naam, waar windows JPG bestanden laat zien ?
Het is de Windows-viewer voor afbeeldingen en faxen.

Waar staat dit programma, en hoe heet het ?

Ik loop me rot te zoeken ...

Iemand een idee ???

Bvd.,
Richard

deze viewer zit in xp...ik heb er ook al eens naar gezocht, maar kan het echt _niet_ vinden
'k gebruik daarom nu ook ACDSee...maar als je um vindt, houd ik me aanbevolen :thumb: :)

Ja sorry, dat had ik er eventjes bij moeten zetten, het is inderdaad XP-Home.

Ik heb me ook al rot gezocht, maar kan het ook niet zo 1,2,3 vinden ...

Richard

Sorry hoor mensen, maar nu weet ik NOG niks.
Het gaat om de NAAM en de LOCATIE waar dit bestand op schijf staat ...

De links die hierboven worden aangeboden, geven alleen maar een overviewvan wat het programma kan.
Of kijk ik nu niet verder dan m'n neus lang is ?

Richard

Die hoef je niet te downloaden want die zit standaard in Windows. Je moet dus wel je plaatjes hebben staan in je "Mijn afbeeldingen" map. Dan gaat het automatisch.

Groetjes,
Bennie

Ja jongens, maar ik zou graag een verwijzing willen maken in een programma dat ik aan het programmeren ben, dat wanneer je dus dubbelklikt op een .jpg, dat dan het programma wordt opgestart dat windows dus gebruikt hiervoor.

Dus ik moet de locatie en de naam van het programma hebben.

Sorry, dat had ik er misschien eventjes bij moeten zetten ....

Richard

Geen aangename thread, maar wellicht staat de oplossing er toch tussen...

Groetjes,
Bennie

Bennie,

Bedankt man, ik ben eruit, het is een aanroep naar een dll-bestand via rundll32.exe.

Het dll-bestand heet: shimgvw.dll

Richard

Aaajeetee,

Het is dus, zoals hierboven al gezegd, een aanroep naar een dll-bestand via rundll32.exe.

Ik weet niet of jij programmeerd, maar dit is dus de reden dat we dat programma nooit konden vinden.
Het is dus een dll-bestand die het plaatje laat zien.

Als je eventueel de syntax wilt hebben om een plaatje aan te roepen, hoor ik het wel ...

Gr.,
Richard

Nog een aandachtspunt voor dat programma dat je aan het programmeren bent.

Wanneer dit programma voor eigen gebruik is is of voor pc's die onder jou beheer vallen is er niets aan de hand. Maar zodra je dit programma aan het grote publiek gaat aanbieden moet je bij de volgende stelregel gaan zweren: Hope for the best, expect the worst. Wat betent dat je voor het beste moet hopen maar het ergste moet verwachten. Ik zeg dit omdat die viewer waar jij het over hebt niet hoeft te worden geinstalleerd met windows je kunt deze optie uitschakelen.

Als alternatief zou je ook het programma kunnen oproepen dat met jpg geassocieerd is bijvoorbeeld dmv dit command "start plaatje.jpg" (dit commando is een doscommando en werkt met alle op de pc geassocieerde bestanden)

Waarschijnlijk heb je niets aan deze reactie maar, ik wou dit ei kwijt omdat ik veel software paketten voorbij zie gaan waarbij de makers van allerlei dingen vanuit gaan.

De groeten,
Mark

Je hebt helemaal gelijk en ik hou daar ook zeker rekening mee, het enige dat ik niet wist, is dat het ook NIET geinstalleerd hoeft te worden, wanneer je xp op een normale manier installeerd, zit het erbij.

Maar dit programma ben ik aan het maken voor 1 persoon waarvan ik inderdaad weet dat bepaalde dingen bij hem wel/niet geinstalleerd staan.

Verder heb ik natuurlijk evengoed een routine ingesloten, dat wanneer er een foutmelding komt (zoals jou voorbeeld) dat het programma dan automatisch die routine weer verlaat. (Errors onderdrukken).

En waarom zou ik niets aan deze reactie van jou hebben ?
We kunnen er toch allemaal van leren ?

Gr.,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan