Vind Drivers niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

zottenille

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2013
Hallo allemaal!
Ik had laatste bluescreen op mijn HD en kreeg deze niet gemaakt.
Nu heb ik een oude HD uit een oude pc gehaald maar kan nergens de Drivers.
By mijn Ethernet controller en Video controller staat een geel uitroep-en vraagteken.
Elke keer ik op link ga van drivers krijg ik elke keer een programma dat zoekt naar de drivers die ik nodig heb
en dan zou ik via een website deze drivers moeten downloaden.
Maar het probleem is dat ik geen inet heb op mijn pc (ik zit nu namelijk op laptop).
Nu is mijn vraag of er iemand mij zou kunnen helpen met het zoeken achter deze drivers, of misschien je deze setups nog op je pc hebt staaSysteem Windows XP Systeem Windows Home Edition 32-bit.
Processor: AMD Athlon 64 x2 4600+ Windsor.
Moederbord: MSI MS-7369

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, had al op de site van msi gekeken maar die Ethernet drivers is voor Win7 en ik heb XP.
Had deze gedownload en eens getest, je weet maar nooit, maar kwam error dat het alleen op win7 ging.
En de 2e link lijkt me alleen voor WinVista?
Grts

Laatst bewerkt:
Chipset voor de 5xx serie: hier
Daar zit niet de grafische driver in (wordt blijkbaar automatisch geïnstalleerd door Windows XP als er een videochip op het moederbord is geïntegreerd, maar vlgs. de specificaties is er geen videochip geïntegreerd???)
Er zit wel een ethernet driver in, die je na installatie evt. kunt updaten via mijn eerdere link of die van Jackall.

Overigens snap ik niet waarom je op de MSI site de XP drivers niet kon vinden, want die staan er wel, zo te zien. Je zult mogelijk de verkeerde Windows versie hebben gekozen in het keuze menu?
Chipset driver (nieuwer dan die van Nvidia zelf, zo te zien).
Ethernet driver (recente versie!)

Voor de videokaart/videochip zul je (lijkt mij) nog verder moeten zoeken. Mogelijk (als je het zelf niet weet) kun je m.b.v. deze instructie het achterhalen (of je post de gevonden Hardware ID exact hier op het forum). [Ik begrijp niet hoe edmoor een videocontroller gevonden heeft, gegeven de specificaties van het moederbord.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb de drivers die jullie mij doorhebben gestuurd geprobeerd..
Sound werkt perfect. Nu bij mijn Network Adapter staat nu: Accton EN1208 PCI Ethernet Adapter.
Kan dat? Er staat wel nog steeds een geel uitroepteken bij.. Dus nog steeds geen inet.

Grts

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens in mijn laatste posting, ik link daar een ethernet driver, die geschikt is voor de op het moederbord geïntegreerde netwerkkaart. Heb je die wel geïnstalleerd?

Is het echter een netwerkkaart die niet op het moederbord is geïntegreerd, dan zou deze software of deze software de goede moeten zijn, maar Windows neemt zelf drivers ervoor mee! Dus je zou die niet moeten hoeven installeren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@pcfreak: Prima, maar de TS heeft nog geen Internet-verbinding op de betreffende pc...

Tijs.

Ja heb je 2 links geprobeerd en kreeg nog geen internet.
En bij de andere 2 zegt het idd dat windows deze drivers normaal zelf zou moeten hebben.
Ik heb nu de Ethernet-Controller ge-uninstalled (windows stelde dit voor in helpdesk) en na reboot krijg ik nu Found New Hardware Wizard: Ethernet Controller.
Zou je me misschien van hier verder kunnen helpen? Alles werkt wel btw, buiten het internet dan :)
Bedankt!

Tsja, ik vind het niet ideaal dat je 'm gedeïnstalleerd hebt.
Bovendien heb je nog niet teruggemeld of je (ook) een ethernet controller als insteekkaart hebt!

Indien (ook) insteekkaart: Doe [Ctrl][Esc] en klik op Uitvoeren. Vul daar in: devmgmt.msc en klik op OK
Klik Netwerkadapters open (als die aanwezig is) en kijk of daar niet nóg al een netwerkadapter wordt genoemd. Dat zou dan de ingebouwde moeten zijn.
Sluit de pc aan op de ingebouwde ipv. de insteekkaart en kijk of je al kunt Internetten.

Tijs.

Ik heb de drivers geinstalleerd voor voor win xp, pc opgestart maar nog steeds geen verbinding.
ethernet kabel zit in de plug die op het moederbord zit samen met de audio en usb poorten enzo.
mvg

Probeer de driver op deze pagina
Download "WinXP, Win2K, Win2003 Auto Installation Program (SID:1606897)"

Tijs.

ik heb eindelijk internet.
maar nu het volgend probleem.
hij is nog enorm traag.
we hebben slimdriver ook gedownload dus elke driver moet er nu opstaan.
we kunnen ook niet google chrome installeren (als ik instal setup run komt er dat het mijn versie van windows ondersteunt)
op de site van firefox staat dat mijn systeem niet capitibel genoeg is.
ik denk dat het aan de ram timings ligt maar hoe stel je die in (via bios) maar welk en wat?
ram is corsair ver4.2 xms2-6400c5

mvg

Laatst bewerkt:
Hoogstwaarschijnlijk kun je Chrome wel installeren als je eerst Service Pack 3 installeert.
Chrome moet je namelijk ook voor XP kunnen downloaden/installeren vanaf deze link

Overigens: Geef ook even aan welke driver vanuit deze Helpmij-vraag je toegang tot Internet heeft gegeven.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan