vind geen hardeschijf bij setup windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

davoeh

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
hallo ,

ik ben windows vista aan het instaleren en op een gegeven moment krijg je een scherm waar staat WAAR WILT U WINDOWS VISTA INSTALEREN.
dan kan je kiezen tussen hardeschijven maar bij mij kan ik helemaal geen 1 hardeschijf kiezen.

ik heb pas een nieuwe pc in elkaar gezet met allemaal nieuwe onderdelen ook nieuwe hardeschijf 500 gb sata II dus hij zou het moeten zien.

wie kan me helpen

mijn merk moederbord is abit ip 35 en het type merk van me hardeschijf is
wdc wd5000aaks-ooyga

gr davoeh

de harde schijf wel in partities ingedeeld?? zo te zien niet ,of je geeft te weinig info

Hoi !

Als het een nieuwe schijf was mag dat geen problemen geven !

Heb je gekeken in je bios of de HDD daar herkent wordt, en als eerste staat na de CD/DVd-speler ?

Greetz,

Harry.

ja ik heb het in partities gedeelt heb nu c en e maar ik had laatst een virus op windows xp toen had ik het via partition magic partitie C geformateert waar windows op stond en sindsdien kan ik windows vista en xp nie instaleren hij instaleert xp en dan reboot hij en dan start hij weer opnieuw de setup op

ja ik heb gekeken in de bios en hij herkent hem gewoon

gr

moet je bij sata niet eerst de driver installeren ??

volgens mij niet hoor eerst deed me hardeschijf het wel bij windows xp maar zag hij niet de volle 500 gb het zag maar 120 gb

en klopt het dat er maar 1 file in de inf map zit ? het bestand heet setup office outlook

eeeuuuhhhhh office is geen besturingsysteem, dus daar gaat het je nooit mee lukken

nee denk het ook nie maar ik heb net een andere tip gekregen dat ik raid drivers nodig heb weet jij mischien wat dat is en waar ik dat kan downloaden en waarvoor ik dat nodig heb ?

Hoi !

Bij een Vista installatie heb je die niet nodig, wel bij XP !

Dus: wat wil je ?

Greetz,

Harry.

die vraag had ik je ook al gesteld en toen kreeg ik nee te horen....
maar bij je moederbord heb je een cd gekregen daar staan ze op.

klopt maar daar staan alleen deze drivers op

INTEL Chipset Driver

Marvell Gigabit Lan driver

Realtek High Definition Audio Driver

welke hiervan heb ik nodig ?

en nog iets ik heb geen besturings systeem dus hoe moet ik dat instaleren?:thumb:

maar harry snor

wrm krijg ik dan steets die melding ik denk dat ik het wel nodig heb anders weet ik het ook nie :p

hallo

ik heb de raid drivers gedownload moet ik het nu op een floppy zetten??

ik heb nog geen windows dus ik kan het ook niet instaleren wat nu ?

Hoi !

Nogmaals: om Vista te installeren heb je GEEN Sata/raid drivers nodig !

Ik heb inmiddels Vista enige honderden keren geinstalleerd op een Sata-schijf, en nog nooit Sata-drivers nodig gehad !

De installatie-procedure biedt daarvoor ook geen mogelijkheden !

Voor XP: Na het opstarten vanaf de XP-CD direct op F6 trommelen, daarna de aanwijzingen op het scherm volgen.
Als dat gevraagd wordt de floppy erin zetten en enteren.

Greetz,

Harry.

oke maar ik heb nooit problemen met xp maar ik heb weer xp geinstaleer en daar laat ik het bij het was tog een test verzie van vista maar bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan