vind modem niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

koffieboontje

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2002
Hoi...

Ik heb laatst bij mijn vader Windows XP erop gezet. Ze hebben een Pentium 4 1700Mhz met 256 MB. Voorheen zat er win XP home edition op, nu heb ik er Professional op gezet wat naar mijn weten geen verschil maakt. Maar hij kan geen modem vinden, en kan dus geen i-net verbinding maken. normaal moet hij bij de eerste keer windows opstarten aangeven nieuwe hardware gevonden, dat heeft ie bij de printer en scanner wel gedaan.

Ik kan de modem ook niet handmatig zoeken. Er zat verder geen software bij de modem. De modem is een 56K Datafax voice.
Ik heb iemand gehoord die hetzelfde probleem had, maar die zei dat het aan de versie van Windows kan liggen???? Maar dat lijkt mij wel hoogstwaarschijnlijk van niet.

Kan iemand me helpen dat ik de modem wel kan vinden en juist kan instaleren zodat ik weer verbinding kan maken?

Alvast bedankt!

Download en installeer AIDA32 , en kijk wat voor modem je hebt, post dat ff hier, dan zoeken we wel een passende driver.

Greetz Patrick

Het probleem is dat ik geen vervinding heb, dus ik kan ook niks downloaden. Ik ben nu niet bij mijn vader. Ik kan dat programma wel een keer er bij hun op zetten.

Maar dat programma geeft toch heztelfde weer als dat ik naar eigenschappen van deze computer en dan naar apparaatbeheer ga. Daar staat niks bij. Maar als hij een modem niet kan vinden, hoe kan ik dan het bijpassende stuurprogramma (driver) instaleren?

Geplaatst door koffieboontje
Het probleem is dat ik geen vervinding heb, dus ik kan ook niks downloaden. Ik ben nu niet bij mijn vader. Ik kan dat programma wel een keer er bij hun op zetten.

Maar dat programma geeft toch heztelfde weer als dat ik naar eigenschappen van deze computer en dan naar apparaatbeheer ga. Daar staat niks bij. Maar als hij een modem niet kan vinden, hoe kan ik dan het bijpassende stuurprogramma (driver) instaleren?

Dat programma kan in staat zijn dieper in te gaan qua informatie van hardware dan wat Apparatenbeheer kan weergeven.

JA oke dat kan ik dan wel proberen. Maar kan het dus niet zijn dat het komt doordat er kopie versie van windows XP opstaat? Ik heb het namelijk al bij meerder mensen gedaan en daar vond ie wel gewoon de modem.

Om te proberen:
Start > Configuratiescherm > Telefoon en Modemopties >Modems > Druk op Toevoegen.

JA oke dat kan ik dan wel proberen. Maar kan het dus niet zijn dat het komt doordat er kopie versie van windows XP opstaat? Ik heb het namelijk al bij meerder mensen gedaan en daar vond ie wel gewoon de modem.

Eerlijk gezegd denk ik van niet. Een illegale versie is nix anders dan de volledige versie, hetzij deze versie dus niet legaal is snap je? :D

Dus je hebt er zeker niet een ''halve'' versie van Windows opstaan, mocht je dat soms denken.

Ergens denk ik dat je modem één is van het merk Rockwell. Zeker weten doe ik dat nog niet.

bedankt voor de info maar ik ben nu niet bij mijn vader en ik heb geen i-net verbinding daar dus ik kan zo niet 123 kijken. Maar als ik daar ben zal ik iig dat prog erop zetten.

Ja presies, ik heb die versie er ook opzitten van windows, en alles doet het en bij andere mensen ook dus ik snap het gewoon niet.

Ja presies, ik heb die versie er ook opzitten van windows, en alles doet het en bij andere mensen ook dus ik snap het gewoon niet.

Windows herkend dat type modem gewoon niet. Dat zal in elke XP-versie hetzelfde zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan