vind pc niet in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

hado78

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
10
Mijn netbook vind mijn homepc niet en omgekeerd. Hij vind wel de laptop en op de laptop in het zefde netwerk vind ik wel mijn netbook en ook mijn home pc.Op de home pc is alleen de laptop te vinden. Internet op de netbook lukt wel.
laptop en homepc draaien op win xp pro de netbook op win home..
wat kan ik nog doen om de communicatie met alle pc voor elkaar te krijgen.
gr Hans
 
Het heeft te maken met de manier hoe je je aanmeldt. Win98 slaat dat onversleuteld op, en XP versleuteld. Er was ooit een patch ervoor van Microsoft, maar het is heel lang geleden dat ik zo iets moest configureren.

Maar in feite staat dat Windows niet toe...
 
het is mij niet duidelijk wat je bedoeld. alle pc's werken met win. xp het enege verschil is dat de net book met win xp home werkt. en de comminicatie tussen laptop en netbook werkt wel. dus voor mij alsnog een raadsel
gr Hans
 
Kijk eens na de instellingen van de firewalls !
 
Ik denk dat dat allemaal goed staat ook zonder dat de firewal is ingeschakeld krijg ik alleen kontacht met de laptop maar niet met bijn pc.Dus ik vermoed dat er in mijn netbook iets verkeerd staat maar ik weet niet waar ik het moet zoeken ook omdat ik wel mijn laptop kan benaderen ook omgekeerd. Ik heb ook mijn net book met een crosoverkabel aangesloten ook dat werkt niet
gr Hans
 
Moet je je met een wachtwoord aanmelden op de verschillende computers? Ik doe dat overall en het werkt ook nog. Verder is het handig om de werkgroepen te controlleren, ze moeten overal hetzelfde zijn.
 
het is toch vreemd dat de laptop wel mijn netbook vind en mijn homepc de laptop en omge keerd.het probleem zit dus in de pc of netbook. De instellingen zijn het zelfde. Ik weet het niet meer waar ik nu nog moet zoeken.
gr Hans
 
Je moet nog ergens op beide computers bestanden deelen aanvinken en dan moet je natuurlijk ook nog een map delen, anders werkt het niet...:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan