• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vind tweede optie met vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard1970

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Beste allen,

Via de functie vert.zoeken() vind ik in een tabel de eerste maal dat de gezochte waarde voorkomt. Echter, ik wil de tweede keer dat die waarde voorkomt gebruiken.
Ik heb al gepoogd te werken met de functies verschuiving en adres, maar kom er niet uit.
Zie bijlage.

Groeten en alvast bedankt voor het meedenken,

Richard

Bijlagen

Richard,

Kan ik je hiermee van dienst zijn.

Data-Filter-Uitgebreid filter.

Bijlagen

Heren,

Bedankt voor de moeite, maar dit is niet wat ik zoek.
In het voorbeeld komt namelijk de verkoper Piet 4 keer voor, de verkoper Jan 3 keer etc. De lijst is een paar duizend records groot, en wordt periodiek bijgewerkt, dus aparte tabellen maken via Uitgebreid filter zal niet lukken.

De functie somproduct is mij bekend, maar zal niet werken omdat ik van tevoren niet weet welke producten een verkoper op zijn naam heeft staan.
Ik zal eens kijken of een draaitabel uitkomst biedt.

Groeten,

Richard

Richard,

Een paar duizend records.
Dat is nieuwe informatie.

In dat geval dus Draaitabel.

Hoi Luc,

Draaitabel schiet ook niet op. Ik blijf dan meerdere waarden hebben bij dezelfde verkoper.
Ik heb nu een hulpkolom toegevoegd waarbij ik de verkper en het product samenvoeg om tot een unieke code te komen. Daarmee ga ik dan weer verder. Mooi is anders, en ik hoop dat iemand een combinatie van functies kan vinden om toch de tweede waarde te vinden bij vert.zoeken().

Evengoed bedankt.

Richard

Heren,

Bedankt voor de moeite, maar het is het allemaal net niet. Ik heb opgelost door de waarden van de cellen in twee kolommen samen te voegen. Deze waarden zijn uniek, en wel via vert.zoeken te vinden.

Groeten,

Richard

Richard,
Misschien is dit iets waar je mee iets kan. Heb ook een keer soortgelijk probleem gehad. Het is met een aantal omwegen, aangezien ik geen held ben met VBA ,maar het werkt.

Je kan hiermee per naam van verkoper of per product filteren.
Voordat er wordt gefilterd wordt eerst de lijst waar je uit kan kiezen bijgewerk, mochten er nieuwe namen of producten bij zijn gekomen.

misschien is het iets en misschien ook niet....:)

Bijlagen

Beste lecxe,

Bedankt voor de moeite, het ziet er heel mooi uit. Alleen helpt het mij niet verder :-)
Wel weer e.e.a. geleerd!

Groeten,

Richard

Ik heb het eens bekekn, maar ik snap niet waarom je dit zou willen. Ik zie namelijk geen enkele eigenschap (behalve het rijnummer) waarom excel nu juist deze waarde zou moeten teruggeven. Is het zo dat je de 2e match wilt hebben of is er een rede waarom je juist deze match wilt?
Los daarvan denk ik dat het niet vreemd is om een kolom aan te maken waarin je een en ander uniek maakt. Het begrip Ordernummer is niet voor niets in de wereld gekomen zeg maar. Als je een paar duizend regels hebt moet je dit wel ergens uniek gaan maken.

Een optie zou ook kunnen zijn dat je in de hulpkolom een counter per verkoper neerzet (som.als met een variabel bereik. Zie bijlage) Je moet nu in je vert.zoeken 2 voorwaarden geven. Ik weet niet meer precies hoe dat moet, maar volgens mij kan da tmet somproduct (waarvan jij zei dat je wist hoe het werkt).
Succes ermee

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan