• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vind waarde o.b.v. rijwaarde en kolomnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siljan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2017
Hi,

Ik probeer een waarde te vinden die voldoet aan een rijnaam en aan een kolomnaam.
In de bijlage heb ik een voorbeeld bestandje waarin ik het uiteindelijke resultaat verwacht.

In het kort:
in het tabblad 'zoekwaarde rij' staat een waarde die ik wil zoeken in het tabblad 'tabel'.
In het tabblad 'Verwacht resultaat' staan de waarden(namen) die ik wil zoeken in het tabblad 'tabel'.

Deze twee waarden wil ik matchen en de overeenkomstige cel moet weer gegeven worden in tabblad 'verwacht resultaat' kolom B.

Ik ben niet opzoek naar een verticaal zoeken functie maar naar een (match en index combinatie) denk ik.

Ik hoor graag of iemand een suggestie heeft. De formule verwacht ik in het tabblad 'verwacht resultaat' waar nu de waarden staan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
=INDEX(Tabel!$A$1:$G$5;MATCH(A2;Tabel!$A$1:$A$5;0);MATCH('Zoekwaarde rij'!$B$3;Tabel!$A$1:$G$1;0))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Precies wat ik nodig had. Super bedankt voor de snelle reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan