vind wel wifi maar verbind niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter ocer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ocer

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2014
Hey allemaal.

Ik ben net terug van vakantie en deed mijn pc aan. Toen ik even ging skypen met een vriend viel mijn internet uit. Op alle apparaten deed hij het nog. Op mijn pc vind hij wel mmijn netwerkt maar als ik op verbinding maken klik gebeurd er helemaal niks

Ik heb windows 8.1

Misschien de stroom een even van de router halen en hem opnieuw laten opstarten?

Heb ik al gedaan maar helemaal geen verandering

Als je via netwerkcentrum en draadloze netwerken beheren kijkt, zie je dan wel andere netwerken?

Kijk of de DNS settings goed staan, anders verwijst deze niet goed naar een bepaalde domein

dat je met geen een kunt verbinden is op zich niet zo verwonderlijk.
Je zult wachtwoorden moeten hebben.

Het feit dat hij wel andere netwerken ziet geeft voor mij aan dat de wifi van je laptop hardwarematig werkt.
Kun je hem niet eens bij een vriend of kennis proberen op het netwerk te krijgen (met zijn wachtwoord)?
Lukt dat?
Ligt het aan de router.
Lukt dat niet ligt het aan de driver installatie. Iets is dan mis.
Wil je de sofware matige kant vernieuwen?
Verwijder hem eens uit apparaatbeheer en installeer opnieuw. Òf door de driver te installeren buiten apparaatbeheer om door meegeleverde software òf door de driver te vernieuwen via apparaatbeheer.

Anderzijds zou je die vriend of zo kunnen vragen of hij op jou netwerk (met jou wachtwoord) kan proberen of het het doet.

ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

Kijk of de DNS settings goed staan, anders verwijst deze niet goed naar een bepaalde domein

dat je met geen een kunt verbinden is op zich niet zo verwonderlijk.
Je zult wachtwoorden moeten hebben.

Het feit dat hij wel andere netwerken ziet geeft voor mij aan dat de wifi van je laptop hardwarematig werkt.
Kun je hem niet eens bij een vriend of kennis proberen op het netwerk te krijgen (met zijn wachtwoord)?
Lukt dat?
Ligt het aan de router.
Lukt dat niet ligt het aan de driver installatie. Iets is dan mis.
Wil je de sofware matige kant vernieuwen?
Verwijder hem eens uit apparaatbeheer en installeer opnieuw. Òf door de driver te installeren buiten apparaatbeheer om door meegeleverde software òf door de driver te vernieuwen via apparaatbeheer.

Anderzijds zou je die vriend of zo kunnen vragen of hij op jou netwerk (met jou wachtwoord) kan proberen of het het doet.

ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

kijk het is een computer en ik genruik een usbtje om internet te krijgen. Hij vind alle netwerken en als ik op verbinden klik op welke netwerk dan ook doet hij niks. K heb de usb bij een ander gebruikt maar daar doet die het gewoon

Aha,dan heb je nu tenminste de oorzaak.
verbinding pc en usb.
Wat is er allemaal gedaan bij die ander?
is er wat geïnstalleerd bij die ander?

Misschien bij jou dat zelfde installeren of eerst de usbdrivers verwijderen en er opnieuw opzetten?
Je kunt ook met ingestoken usb het programma driverbooster proberen http://www.majorgeeks.com/files/details/driver_booster_2.html Die haalt de laatste drivers op. Je moet hem dan wel even via de lan kabel met internet verbinden.

Succes er mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan