vinden jullie dit ook vreemd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
ik ben nu bezig met 2 films van de ene pc naar de andere te verplaatsen(tegelijk) wat ik nu raar vindt: de pc waarvan de films gelezen worden, daarvan brandt het lichtje van de harde schijf continue en vertraagt die pc ook, de pc naar waar geschreven wordt, daarvan knippert af en toe het lichtje:confused: je zou tog verwachten dat het omgekeerd is? de schijven zijn allebei 7200 RPM en de schijf waarvan gelezen wordt heeft 8 mb cache en degene naarwaar geschreven wordt heeft 2 mb cache. ik dacht: het ligt aan de pc's en ik doe het eens omgekeerd, maar dan is het net het zelfde: de pc naar waar geschreven wordt, wordt veel minder belast op alle vlak dan de andere pc. hieruit concludeer ik dus dat schrijven minder vraagt van een pc dan lezen, is dit bij jullie ook zo?

P.S. de pc's staan in netwerk en het ging dus niet over internet

er is nu juist een film klaar en nu is de situatie iets anders: de pc naar waar geschreven wordt zit nog op precies dezelfde snelheid, maar de andere zit niet meer op volle snelheid te lezen: het lichtje brandt wel constant maar niet op volle kracht(een soort dimlichtje:p)

:) Tja 2 grote bestanden lezen tegelijkertijd gaat natuurlijk 2x zo langzaam, je HD kan maar 1 bestand lezen en dan moet hij weer switchen naar het andere bestand, dit verplaatsen van de leeskop vertraagt de boel nogal.

Sowieso zal het bron-bestand enigzins gefragmenteerd zijn wat de schijfkoppen weer aan het werk zet. Het doelbestand wordt waarschijnlijk mooi aansluitend weggeschreven en daar heeft die schijf niet zo'n moeite mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan