vindt boot niet na upgrade

• Onderwerp starter Onderwerp starter jdra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jdra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
ik heb pc geupgrade, ik steek een nieuw moederbord, met processor en ram in bestaande configuratie, ik verander niks aan de harddrives, als ik pc opstart dan krijg ik eerst het system overview scherm en dan een zwart scherm met knipperend streepje, hij vindt dus geen boot, ik heb in het BIOs gekeken, en first boot staat wel degelijk op de juiste schijf. Ik vermoed dat het probleem ligt bij de partitionering, ik had namelijk voordien in partition magic gezien dat er een fout is ,C is ntfs en D op zelfde schijf is fat32, ik kon mn C niet anders partitioneren, volgens mij heeft het daarmee te maken, want hij vindt geen boot op C, maar als ik met WIN Cd opstart dan ziet hij wel dat er op C een windows partitie staat.

mbrfix als doscommand loste het probleem niet op

Heb je de C sckijf terug geformateerd?? Zo niet, lijkt het mij logisch. Een nieuw mobo ed.., met een oude niet geformateerde HD kan niet. Alle gegevens van het oude mobo staan op je HD, en die vind natuurlijk geen gegevens hier van terug. Dus oplossing: C formateren.

maar dat is wat ik kost wat kost wil vermijden dat formateren, is er echt geen oplossing?

Ik vrees van niet. Tenzij je nog een andere HD hebt. dan kan je deze als master zetten en je "oude" HD als slave. XP installeren op master, en alles overzetten van je oude op de master. En daarna in omgekeerde volgorde werken,

Formatteren is wel een beetje te veel van het goede, indien je een echte XP cd hebt, een repairinstall, werkt ook prima.

Anders eerst weer met het oude mobo en de rest opstarten en de drivers deinstalleren die gerelateerd zijn met het moederbord.

De info files van het nieuwe mobo vast in de inf map zetten en drivers in de driver map en windows32 map ( dit voor het geval dat ).

Ombouwen en proberen, meestal zoekt windows zelf de nieuwe drivers.

Lange Pier zei:
Formatteren is wel een beetje te veel van het goede, indien je een echte XP cd hebt, een repairinstall, werkt ook prima.

Anders eerst weer met het oude mobo en de rest opstarten en de drivers deinstalleren die gerelateerd zijn met het moederbord.

De info files van het nieuwe mobo vast in de inf map zetten en drivers in de driver map en windows32 map ( dit voor het geval dat ).

Ombouwen en proberen, meestal zoekt windows zelf de nieuwe drivers.

En hoe ga je te werk met de register vermeldingen ? Ga je die dan ook allemaal aanpssen ?

Mijn motto CLEAN INSTALL. en dit zonder boe of ba.

vanzwam zei:
En hoe ga je te werk met de register vermeldingen ? Ga je die dan ook allemaal aanpssen ?

Mijn motto CLEAN INSTALL. en dit zonder boe of ba.

Een motto is mooi, mag je alles weer opnieuw installeren, das lekker.

Doe dit vaker, voor anderen uiteraard, zo vaak wissel ik niet van configuratie, werkt prima.

Lange Pier zei:
Een motto is mooi, mag je alles weer opnieuw installeren, das lekker.

Doe dit vaker, voor anderen uiteraard, zo vaak wissel ik niet van configuratie, werkt prima.

Kijk op jouw manier, ga je toch vastlopers krijgen ed.... Dus als je een configuratie vernieuwd, moet ook de harde schijf worden geformatteerd, draai het en keer het, zoveel je wil, maar in dit geval is het de oplossing. Spijtig, maar het is zo.

vanzwam zei:
Kijk op jouw manier, ga je toch vastlopers krijgen ed.... Dus als je een configuratie vernieuwd, moet ook de harde schijf worden geformatteerd, draai het en keer het, zoveel je wil, maar in dit geval is het de oplossing. Spijtig, maar het is zo.

Nee, dat is niet zo, als de goede drivers zijn geinstalleerd heb echt geen problemen hoor.

Het is een mening, geen waarheid, het mag hoor, een eigen mening, maar er zijn anderen die er anders over denken.

http://www.windowsreinstall.com/install/other/motherboard/winxp.htm

Ja ok, maar je installeerd xp over een oude versie. Je moet dan toch zowiezo alle drivers terug installen. en zoals ik al gezegd, ik ben daar zeker geen voorstander van. Maar het is te proberen.

Ik zit dus met meerdere partities op 1 schijf, graag zou ik zaken van mijn bureaublad redden, en de niet-C schijven, indien mogelijk de hele schijf :), en vooral de remember password function in mozilla, is er een mogenlijkheid om dit alles te redden, indien niet, is er een mogenlijkheid om die zaken van mozilla te redden?

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan