• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"vinkje" checken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik heb een "to-do lijst" gemaakt met een aantal werkzaamheden en de verwachte tijdsduur en vervolgens een totaaltijd. Als de actie is uitgevoerd vink ik hem af in een checkbox uit de werkset besturingselementen.
Wat ik zou willen is dat de tijd die bij de uitgevoerde actie hoort uit het totaal verdwijnt zodat ik kan zien hoeveel tijd de resterende werkzaamheden nog zullen vergen. Kan dat?
Dank voor een oplossing.

Je moet maar even kijken of bijgevoegd bestand is wat je zocht.

De checkbox is gelinked met de cel erachter waarna bij het bepalen van de som van de resterende tijd gekeken wordt met som.als of de waarde in deze cel ONWAAR is

Bijlagen

Hartelijk dank Hans, het is precies wat ik bedoel.
Alleen .... ik begrijp nog niet waarom de waarden in kolom A veranderen. Hoe werkt kolom A?

Aan checkbox kun je een linked cell hangen in dit geval de cellen in kolom A.

Dit kun je doen door op de checkbox rechts te klikken en 'Programmacode weergeven' te kiezen.

VBA editor opent nu.

In het veld eigenschappen kun je de 'LinkedCell' ingeven. Indien het venster eigenschappen niet zichtbaar is op F4 drukken.

Nog even een vraagje hierover:
Ik heb ieder vinkje gekoppeld aan het onderliggend veld, net zoals in jouw voorbeeld, maar moest na een kopie iedere keer de lionked cell aanpassen.
Kan je het vinkje te kopieren naar een ander veld, terwijl de linked cell dan ook verandert?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan