• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vinkje plaatsen als 2 cellen overeenkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

intensityrigging

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2015
Beste gebruikers.
Ik probeer een tijdje iets in excel voor elkaar te krijgen.
Ik wil in excel lijsten met serie nummers invoeren die ik met elkaar vergelijk.
Het komt voor mij vaak voor dat ik producten in huur van verschillende bedrijven die ik via serie nummers wil controleren.
Dit deel gaat goed.
Nu wil ik alleen als ik een product die ik al ingevoerd heb via een vinkje in mijn lijst afgevinkt hebben.
Hier kom ik niet uit.
Want iedere keer als ik een nieuw nummer intyp en hij in mijn lijsten word gevonden reset de formule en is het vinkje weer weg.

Kan iemand hier mee helpen?
Mvg. Martijn.

En je voorbeeld document?

Vinkje help

ik probeer in kolom 2 een vinkje te plaatsen als ik in cel F3 een nummer heb wat in kolom 1 voorkomt.
Zodat ik weet dat ik dat nummer al geweest is.

Mvg. Martijn.

Bijlagen

Allereerst een opmerking: maak geen tabellen van hele kolommen, en pas geen VO toe op hele kolommen. Je had bijna 10 miljoen cellen in gebruik voor deze relatief simpele tabel! Dat maakt de sheet o.a. zeer TRAAAAAG. Gebruik het deel dat je nodig hebt en niet meer.

In bijlage heb ik e.e.a. geprobeerd.

Bijlagen

Beste AlexCEL.
Ik had inderdaad een boel lopen *****n met het voorbeeld om dingen uit te zoeken.

Maar wat jij gedaan hebt was mij ook al gelukt.
Maar elke keer als ik ik een nieuw nummer zoek en vind verdwijnt het laatste vinkje weer.
Dat is juist mijn grote probleem.
Ik probeer het zo te krijgen dat als ik alle nummers heb gehad dat ik dan kan zien welke nummers er nog missen.

Mvg. Martijn

Zo dan?

Je hoeft niet te zoeken.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan