• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vinklijstje naar score

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Goedemorgen,

Ik probeer een vinklijstje op te zetten naar een score in Excel waarbij er op een ander tabblad op een bepaalde locatie een "x"komt te staan. Maar ik loop vast.
Ik ben bezig geweest met dit:
=ALS.FOUT(ZOEKEN(2,1/(B3:B5="x"),{0;1;2;3}),"")
maar dan mis ik de mogelijkheid om te kunnen tellen.
Dus 6 vinkjes van de 10 is 1 punt, 0,9 van de 10 is 3 punten. De scoretabel is als volgt:
0 0
0.6 1
0.75 2
0.9 3

Ik heb een bijlgae bijgesloten. Tabblad checklist t2 c9 tm c13) heeft bijv. 3 kruisjes. Deze worden dan omgeschreven naar een score(op basis van blad 1 scoretabel volledigheid).
Daarna wordt er in Blad1 op de juidte plek van de score een kruisje geplaatst. In dit geval dus bij T2 G6 tm J6.

Ik hoop dat eea duidelijk is. Ik kom er namelijk niet uit hoe het aantal getelde vinkjes te vertalen naar een correcte score en deze dan op de juiste plek te krijgen.

Iemand die mij hiermee kan helpen?
Dank alvast.

Bijlagen

hartelijk bedankt.
Ik denk dat ik de uitwerking snap, moet alleen nog even kijken hoe ik het in het originele document kan plaatsen. Is er een reden om alle "x" in de hele checklist te tellen? en niet bijv. per sub-deel, t1, t2, enz?

Ik lukt me niet. Wat ik probeer te regelen is dat uit de checklist tab, voor bijv. T1, de juiste score bepaald wordt op basis van de aantallen en dan op sheet Blad1 C6:F6 een "x"op de juiste plek gezet wordt. Dus heeft iemand een score van 1, dan komt er een "x"op plek D6 te staan.
Ik hoop dat eea duidelijk is en dat je kunt helpen.

Het doel van de exercitie is onduidelijk.
De verstrekte informatie is te summier.
De opzet is krakkemikkig.
Iedere suggestie is dat daardoor ook.

Laatst bewerkt:
misschien is het handig om het originele document hier te plaatsen (wel ontdoen van gevoelige info)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan