• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vinkvakje koppelen aan cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cossa

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Hallo,

Ik heb een database gemaakt met een 30.000 tal artikelen, vooraan heb ik een vinkvakje geplaatst en ik heb er een macro aan gekoppeld zodat de aangevinkte artikelen automatisch kopieren naar een offerteblad, werkt prima.

Nu het probleem:

Ik moet elk vinkvakje koppelen aan de cel waar het instaat, dus 30.000 keer, ik heb al geprobeerd met auto.aanvullen enzo maar niks lukt.
Weet hier iemand een oplossing voor?

Alvast bedankt.

is het mogelijk om (een deel) van de xls te plaatsen ter illustratie?

Beste Cossa,

Kun je niet beter een kolom toevoegen en daar een 1 in zetten voor de regels die je wilt verplaatsen?
Laaat dan een macro verwijzen naar alle regels met een 1.
Werkt prima voor 65.536 rijen :-)

Richard

Ik heb een voorbeeldbestandje bijgevoegd, je zal zien als je van rij 3 tot rij 7 iets aanvinkt verschijnt dit op blad 2, de andere vinkvakjes heb ik nog niet gekoppeld, dus werken niet.

@ Richard, dat zou ik natuurlijk ook kunnen doen met die 1, maar ik wacht nog even af.

Bijlagen

Deze heb ik gevonden voor je van Ingrid B.

Probeer het eens in een leeg document, want het zijn andere selectievakjes dan die jij gebruikt????

Zet deze in een module, en hang het aan een knop.

Het aantal selectievakjes kun je wijzigen in de code.
Code:
Sub SelectievakjesPlaatsen()
Const n% = 10 'aantal selectievakjes
Const r% = 3  'rijnummer van eerste cel
Const k% = 1  'kolomnummer van eerste cel
Dim i%
  For i = 0 To n - 1
    ActiveSheet.CheckBoxes.Add((Cells(r + i, k).Left + 15), _
      (Cells(r + i, k).Top - 2), 72, 72).Select
    Selection.Characters.Text = ""
    Selection.LinkedCell = Cells(r + i, k).Address
    Selection.ShapeRange.Height = 17.25
    Selection.ShapeRange.Width = 24#
  Next i
End Sub

@ HSV

Ik heb eens een poging gedaan maar blijkt ook niet echt te lukken, toch al bedankt.

Groeten Cossa

Cossa , ik zou me toch wat beter verdiepen want bij mij lukt dit wel , ik heb wel de positie van de selectievekjes aangepast ( .Left + 2) ipv. .Left + 15 ) , kekijk de macro , lees wat hij doet "Selection.LinkedCell = Cells(r + i, k).Address " hij zet de linkedcell ook en je krijgt de WAAR / ONWAAR , ik heb er het test bestandje bij gedaan

Bijlagen

@ Trucker

Nu zijn ze inderdaad aan iedere cel gekoppeld, ik zit alleen nog in de knoei met mijn macro om ze over te zetten naar Blad 2 maar daar ga ik deze middag mijn hoofd over breken;)

Alvast bedankt en in principe is de vraag opgelost dus.

@ Trucker

Nu zijn ze inderdaad aan iedere cel gekoppeld, ik zit alleen nog in de knoei met mijn macro om ze over te zetten naar Blad 2 maar daar ga ik deze middag mijn hoofd over breken;)

Alvast bedankt en in principe is de vraag opgelost dus.

Dat gaat toch via de macro " verplaatsen " ik heb dit zo gedaan , je moet wel de macro activeren , ik denk dat je telkens je een vinkje zet dit automatisch wil laten gebeuren , dan zal je de macro moeten aanpassen

@ trucker

Ja ik heb hier net de fout gevonden, en nu WERKT HET PERFEKT !!!!!

Bedankt voor jullie hulp, en nu ........ hop naar het volgende probleem :D

Groeten Cossa

Matheus

Hallo cossa

Ik wil hetzelfde doen, ik wil namelijk een selectieblad maken met vinkjes, als iets er aangevinkt is dan moet het op de volgende werkblad verschijnen, ( ook een offerte ).
helaas ben ik niet zo in thuis met Macro's.
Zou jij mij misschien even kunnen helpen? off misschien als je een basisdocument hebt dat ik dan verder kan.

Bedankt alvast,

Matheus

@Mhheezen Deze topic is dusdanig gedateert dat deze met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan