Virt. Audio Cable installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Ik had probleem met VAC 4.13. en dus weer gedeinstalleerd.
Vanuit de download file probeer ik dit programma weer opnieuw te installeren maar ieder keer krijg ik melding dat programma al is geinstalleerd.
In apparaten beheer vind ik hem ook met een melding dat driver ontbreekt.
Geprobeerd driver te installeren maar dan krijg ik een melding dat hij de driver weleenswaar gevonden heeft maar niet berechtigd is te instaleren.
Ook uninstall programma's (Revo) geprobeerd.

Hoe krijg ik dit programma compleet weg?
(OS is Windows 7 prof. 32Bit)

Begin eens met het volgende:
In Apparaatbeheer: Rechtsklik op het apparaat en kies voor Verwijderen.
Als een vraag komt of de driver moet worden verwijderd, kies dan zo dat ook de driver wordt verwijderd.

Geen idee of dit kan (met situatie dat "driver ontbreekt", zoals jij schrijft), maar probeer het in ieder geval wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,
Heb ik al geprobeerd. Dan wordt het programma ogenschijnlijk verwijderd maar vervolgens staat hij weer even vrolijk in het rijtje.

Chris

Kijk eens in de Services of er wellicht een service voor dat programma draait. Onderdelen die dan in gebruik zijn kunnen niet worden verwijderd. Als er een service voor is, stop die dan en doe dan nogmaals wat Tijs zei.

Klik op Start en tik in het zoekveld het volgende:
services.msc

Klik op Ok. Na enige seconden zal het Services scherm verschijnen waarin je kunt zien of je iets tegenkomt waarvan je denkt dat het een leftover van dat programma kan zijn. Die service kun je dan stoppen. Hoe dat moet wijst zich vanzelf in dat scherm. Stop je per ongeluk een verkeerde service, dan kun je die daar ook weer starten, maar die zal sowieso na een herstart van je systeem weer actief zijn.

Laatst bewerkt:
OK, heb ik gevonden maar in de service lijst zie ik helemaal niets staan wat met VAC te maken zou kunnen hebben.

Ik heb het gevoel dat ik beter maar alles opnieuw kan gaan installeren. (formateren enz.) Heb ik met Pasen wat te doen.

Met Pasen zou het een eitje moeten zijn toch? ;)

Andere mogelijkheid is om het driverpack van VAC geforceerd te verwijderen, via DriverStore Explorer

Zodra je dat gedaan hebt zou bij het kiezen van "Driver installeren" voor het apparaat in Apparaatbeheer je weer de keuze moeten hebben om de driver handmatig (nieuw) er aan toe te kennen via het bladeren naar de map waar je VAC had uitgepakt.

Tijs.

Tijs,
Programma geinstalleerd en een driver gevonden die het zou kunnen zijn en toen verwijderd.
In apparatenbeheer weer proberen te installeren maar krijg weer de melding dat de driver weleenswaar gevonden is maar niet geinstalleerd kan worden omdat toegang geweigerd is.

Chris

Weer opnieuw het programma opstarten en kijken of die driver weer teruggekomen is. Indien ja, dan heb je 'm blijkbaar niet goed verwijderd.
Zie dat ik het woord geforceerd vet had geschreven, dus het vinkje links van de driver én het vinkje bij "Forced" moet aanstaan zodra je op Delete Package klikt.

Denk er ook aan dat je de volgende instructie gevolgd hebt:
Right click on RAPR.exe and choose “Run as Administrator

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wanneer ik right click op het RAPR.exe staat er bij mij niet bij: run as administrator.
En inderdaad komt die driver steeds weer terug in het lijstje. Het is wel de juiste driver heb ik uitgevonden.

Wanneer ik right click op het RAPR.exe staat er bij mij niet bij: run as administrator.
En inderdaad komt die driver steeds weer terug in het lijstje. Het is wel de juiste driver heb ik uitgevonden.

In het NL heet het: "Als Administrator uitvoeren"
Als dat als keuze er NIET staat dan zou ik haast het idee krijgen dat je momenteel geen Administrator-rechten hebt (wat weer consistent zou zijn met je "Toegang geweigerd" melding in je startposting...)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan