virtual a station

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hoi,

is er een programma net als deamon tools dat ik een a: schijf kan nabootsen die ook de letter a krijg :cool:

k heb een pc zonder diskettestation en wil werken met virtual pc en ik heb voor een onderdeel persee een a: nodig

Tim

Dat kan door in je pc het volgende te doen:

Maak een map C:\a-schijf
Start -> Uitvoeren -> subst a: C:\a-schijf

Start dan je virtual PC op.

NB: Deze instelling is bij elke herstart weer weg, dus het bovenstaande subst commando herhalen als je bij een volgende herstart weer een A: schijf nodig hebt.

Tijs.

Dat kan door in je pc het volgende te doen:

Maak een map C:\a-schijf
Start -> Uitvoeren -> subst a: C:\a-schijf

Start dan je virtual PC op.

NB: Deze instelling is bij elke herstart weer weg, dus het bovenstaande subst commando herhalen als je bij een volgende herstart weer een A: schijf nodig hebt.

Tijs.

Sorry, maar nu kan ik geen img invoeren

Sorry, maar nu kan ik geen img invoeren

Hoezo niet? Je hebt nu gewoon een A: schijfletter erbij gekregen. Waar jij die IMG's onderhangt moet dan natuurlijk niet de schijfletter A: zijn...

Zorg er dus voor dat voor invoeren van IMG's er andere schijfletters dan A: worden gebruikt.

Overigens kun je het gegeven subst commando onder Windows weer ongedaan maken met:
Start -> Uitvoeren -> subst a: /d

Tijs.

Hoezo niet? Je hebt nu gewoon een A: schijfletter erbij gekregen. Waar jij die IMG's onderhangt moet dan natuurlijk niet de schijfletter A: zijn...

Zorg er dus voor dat voor invoeren van IMG's er andere schijfletters dan A: worden gebruikt.

Overigens kun je het gegeven subst commando onder Windows weer ongedaan maken met:
Start -> Uitvoeren -> subst a: /d

Tijs.

Hoi,

ik heb gekeken maar inderdaat ik krijg ene hardeschijf met de letter a:
maar virtual pc zoekt echt naar een diskette station net als deamen een cdstation aanmaak.

Tim

Laatst bewerkt:
Hoi,

Inderdaal het lukt met het programma

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Wat heeft je nu geholpen? Virtual Floppy driver of mijn tip?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goed dat het gelukt is:)
Heb ik toch weer eens een "goed" antwoord weten te brengen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan