Virtual Dj Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phineas

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
Hallo,
ik heb ik de: Synq DMC 2000 Digitale media console gekocht Site:http://www.radiobeurs-tilburg.nl/product/5923/digitale-media-console.html

Als ik de Synq op midi zet en ik speel een liedje af via virtual dj Pro 7, dan werkt het allemaal wel. Maar ik kan niks wijzigen op mijn synq (mixen, alleen master geluid). Dit is heel irritant, omdat ik dit ding heb gekocht om laptop aan te sluiten. En dan de track er in te laden, en dan mixen met de sync. hoort dit zo? of moet ik iets aanpassen. Of moet ik een andere software hebben?

Alvast bedankt,

Phineas

In VirtualDj laadt je de nummers (mp3, wav b.v.) en met de Synq kun je deze vervolgens starten, stoppen, mixen etc.
Maar hoezo zet je de Synq op midi? Staat dat in de handleiding?

Dat is de enige manier om het af te spelen via de laptop

Laatst bewerkt:
Het is de bedoeling dat je d.m.v. midi VirtualDj aanstuurt. Er is dus een midi-map aanwezig waardoor de knoppen op de Synq overeenkomen met (de meeste) knoppen van VirtualDj.
Maar wat lukt er precies wel en niet?
Kun je mp3's in VirtualDj laden.
Kun je een mp3 vervolgens slepen naar de linker of rechter player?
Als je op play drukt op bij 1 van de players op de Synq, gaat VirtualDj dan het nummer spelen?

nee, dat werkt allemaal niet. Als ik een liedje sleep naar de linker deck (virtual dj) dat krijg ik niks te zien op mijn synq. Geen een knop krijgt een kleur (normaal wel via losse usb) en je kunt op de synq gewoon helemaal niks mixen. Het enigste wat ik dan wel kan doen is het geluid harder en zachter zetten. Kortom bij mij moet je gewoon mixen met virtual dj.

Laatst bewerkt:
Moet je dan op een of andere manier de Synq-mapping nog toewijzen in VirtualDj?

Beetje laat, moest veel werken.
Kijk eens in VirtualDj in het congiguratiescherm (knop config rechtsboven).
Kun je daar bij tab "remote control" de Synq selecteren?

Maar misschien ligt het aan de versie van VirtualDj die je hebt of je de Synq daar kunt selecteren.
Of misschien moet je de midimapper voor de Synq (xml bestand?) nog importeren in VirtualDj?

die Remote Control kan ik nergens vinden. Virtual dj.jpg. Wat is de middimapper? en Hoe moet ik de xml invoeren?
snap er nog niet veel van...

Hmmm.. jij hebt duidelijk aan andere versie dan ik. Kijk eens bij tab Mappers, staat daar iets bij?
Zit er bij de Synq nog software? Zit daar een midi mapper bij (xml bestand)?
Deze moet je dan in de map "mappers" zetten onder Program Files/Virtualdj/mappers o.i.d.
Ik kan het helaas niet simuleren aangezien ik een heel oude versie heb.

Gelukt! Ik ben naar de officiële site gaan kijken, daar kon ik een bestand downloaden. Met de instructies voor virtual dj Ik heb die gedownload. Daarin stond dat virtual dj, synq dmc 2000 pas het deed bij versie 7.05. Ik had 7.00. En 7.05 heb ik toen geïnstalleerd, en nu werkt het! (maar toch bedankt, dat je me geholpen hebt)

nu werkt de koptelefoon niet (aan de voorkant) koptelefoon.jpg

Laatst bewerkt:
Ik vrees dat ik je daarmee niet kan helpen. Het zal ongetwijfeld een instelling zijn, maar waar...?

ondertussen ook al gelukt, gekeken bij instellingen. Alles werkt nu!

Helemaal goed! En nu lekker draaien met die hap :)

Ik heb ook de Synq DMC 2000 met virtual dj pro 7.05.
De mixers enz. werken perfect maar het midden met de crossfader en volume knoppen enz. werken niet.
Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan