Virtual DJ vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scratch

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Hoihoi,

Ik ben een beetje aan het experimenteren met virtual DJ.
Tot nu toe al wel een paar leuke mixjes gemaakt maar ik snap iets niet.

Wanneer je normaal een nummer inlaad dan krijg je zegmaar het hele nummer te zien in streepjes achter elkaar. Zo kun je dus zien waar de beat hard is en wanneer niet. Maar in 9 van de 10 keer als ik een nummer inlaad komen die streepjes er niet te staan.... Zo kan ik dus veel moeilijker het punt zoeken wanneer ik wil gaan mixen etc..

Weet iemand hoe je dit oplost.

Hier een foto. De streepjes die ik bedoel staan bijna boven aan onder de naam van het nummer. Dus onder TWEET - Boogie2nite Daar waar een deel blauw is. Die streepjes komen er 9/10keer niet te staan!

http://www.file-extensions.org/imgs/app-picture/4055/virtual-dj.jpg

groetjes, Tim

Virtual DJ "streepjes"

Heey,

Je hebt een van de functies van het waveform (want zo heten die streepjes) al begrepen. De andere handige reden is dat je makkelijk de Kick (of het ritme) kunt vinden in het liedje, Bij sommige liedjes moet hij die samenstellen, of kan hij niet worden samengesteld. Met Virtual DJ heb ik niet veel ervaring, maar als ik iets mag aanbevelen: dan zeg ik: gebruik Traktor (ietsje duurder, maar veel minder ingewikkeld en toch professioneler!)

http://www.native-instruments.com/#/en/products/dj/traktor-pro/

Maar toch, veel succes met Virtual DJ!

mr32

hallo.

ik gebruik zelf toevallig ook virtual dj en heb nooit problemen met mixen.

ja ok ik geef toe, sommige nummers hebben geen pieken omdat deze te laag zijn. het zijn zwakke signalen en heb je geen hoge piek.

als je goed kijkt zie ik toch dat je een vrij hoge piek hebt in het rode en blauwe gedeelte,

probeer deze is opelkaar te krijgen en kies voor beat mixen.

ik weet bijna zeker dat het nu werkt.

sommige nummers kun je niet combineren, dit kun je vooraf beluisteren.

ook kun je wat effecten erin gooien zodat het toch een perfecte mix wordt.

rechts boven kun je op config klikken en zoek je bij skin een andere programma.

ik heb een tool met meerdere keuze's maar over het algemeen is de werking het zelfde.

probeer eerst dus de hooge pieken op elkaar te lappen en kies voor beat mixen.

suc6:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan