Virtual host Synology NAS koppelen aan domeinnaam bij TransIP

Status
Niet open voor verdere reacties.

erjanfct

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
Hallo,

Ik ben op dit moment bezig om op mijn Synology 112+ NAS meerdere sites te hosten, dat werkt, maar nu moeten die gekoppeld worden aan een domeinnaam die ik bij TransIP geregistreerd heb.

Ik kan mijn sites van buitenaf benaderen via externip/site1/ , externip/site2/ etc.

Zo heb ik bijvoorbeeld een map (in mijn "web" folder) die "site1" heet, die heeft een virtual host domein1.nl op poort 80, en een map(ook in mijn "web" folder) site2 die een virtual hostname heeft; domein2.nl ook op poort 80.

Hoe kan ik deze twee virtule hosts koppelen aan twee verschillende hostnamen bij TransIP?
Ik kan niet bij een A record "externip/site1/" instellen.

Naam TTL Type Waarde
? ? ? ?

Ik heb heel internet al afgespoord maar er is nog geen oplossing die bij mij werkt.
Ook heb ik al contact met TransIP gehad maar die kunnen/willen mij niet verder helpen.

Wel heb ik gezien dat er mensen een index.php in de root maken en dat die linkt naar een map maar kan dit ook op een andere manier?

Alvast bedankt,
Erjan

Kijk hier
Wellicht heb je ook nog wat aan de informatie hier, m.b.t. het aanmaken van A-records en CNAME-records in DNS van Transip.

[De webserver-software is een Apache variant.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Bedankt voor je reactie.

De eerste link gaat over het hosten van meerdere websites op één server.
Dit heb ik al voor elkaar, zoals ik al zei: Ik kan mijn sites van buitenaf benaderen via externip/site1/ , externip/site2/ etc.

De tweede link was interessanter voor mij. Ik had dit forum al een keer gezien en geprobeerd om die configuratie over te namen maar toen werkte het niet.

Ik heb net nog een aantal andere dingen geprobeerd en ik heb het nu eindelijk voor elkaar!!

In de bijlage heb ik een afbeelding waar instaat hoe ik de instellingen nu heb bij TransIP en de NAS.
Zoals je kunt zien heb ik de mailserver nog niet ingesteld maar daar ga ik nu mee bezig.
DNS TransIP.jpg

virtual host Synology.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan