virtual local map in Windows XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter snem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

snem

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
Hallo iedereen,

Hier in huis staan meerdere pc's, en een server. Nou staat op de server van alles en nog wat aan data. Deze data word door meerdere pc's gebruikt. Nou zijn er ook programma's die de bestanden (kunnen) gebruiken. Zo heb ik laatst de computer versie van Singstar gevonden. In dit programma is een map Songs, waar de nummers in horen te staan.

Op de server staat nu ook een map Songs, die helemaal vol zit met nummers.

Nou het probleem....
Om nou op elke pc weer de hele map songs te zetten. (van ongeveer 20GB) lijkt me een beetje nutteloos. Daarom was mijn vraag of het mogelijk is om op een Windows XP pc een soort van snelkoppeling te maken naar de Songs map op de server, maar dat deze word herkend als een locale map.
Dus een map die op de server staat, moet op de pc gezien worden als een locale map.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik bedoel.
Ook heb ik geen idee of dit mogelijk is.

Je kan die map op de server delen .. ( eigenschappen , tabblad delen .. ? )
en dan op de overige pc's onder netwerklocaties terug vinden.

dit zou wel kunnen, wanneer de programma's geen gebruik hoeven te maken van die mappen. Maar aangezien het programma de data uit C:\Program Files\Ultrastar\Songs moet halen, is dit dus geen optie.

Het is hier dus de bedoeling dat de inhoud van de map Songs van de server af word gehaald. En dat dit programma daar mee kan werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan