Virtual Machine VM-ware Workstation foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pukkiee

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Berichten
116
Hallo iedereen,

Ik heb op mijn computer de virtuele machine VM-ware Workstation 9.0.1 build-894247 geïnstalleerd, daar ik meer en meer geïnteresseerd raak met andere besturingssystemen en het "foefelen" in windows. Nu wou ik om eerst de VM wat gewoon te worden windows 7 Home Premium 64Bit installeren. Ik heb daarvan het .ISO bestand, en op het eerste zicht lijkt alles goed te gaan, maar als ik de VM wil starten, krijg ik volgende foutmelding:

This virtual machine is configured for 64-bit guest operating systems. However, 64-bit operation is not possible.

This host does not support Intel VT-x.


Heeft iemand enig idee wat dit betekent en wat ik eraan kan doen?

Vriendelijke groeten!
 
Kijk in je BIOS naar de mogelijkheid om hardware virtualisatie in te schakelen.
 
Je moet ook een 32 bits pakken dus win 7 32 bit in plaats van 64 bit. 64 bit gaat niet lukken op VMware
 
Kijk in je BIOS naar de mogelijkheid om hardware virtualisatie in te schakelen.

Heb net gekeken, ik zag in alle menu's nergens iets staan ivm hardware virtualisatie.


Ik heb verschillende 64bits OS draaien op VMware 9.0.0 build-812388.
XP
Vista
W7
W8
Ubuntu
Zie ook: http://forums.mydigitallife.info/archive/index.php/t-24760.html?

Groeten Marcel

Heb eens gekeken op uw aanbeveling Marcel, en heb het probleem denk ik gevonden. Aangezien ik ook niets vind in m'n BIOS denk ik dat het probleem ligt aan mijn processor. Is het dan volledig onmogelijk om met m'n huidige processor Virtual Machines aan te maken? Of kan ik dit toch nog doen, zonder m'n processor te moeten veranderen?

Alvast bedankt voor jullie hulp !!

Vriendelijke groeten
 
Je kunt best VM's aanmaken maar je zult dan een 32-bit OS moeten gebruiken voor de VM.
 
Je kunt best VM's aanmaken maar je zult dan een 32-bit OS moeten gebruiken voor de VM.

Kan ik die gewoon op internet vinden? Heb het .ISO bestand van windows 7 64 bit namelijk gekregen van een vriend ;)
 
Dat is best mogelijk maar dat mag hier niet worden besproken.
 
It is the requirement that processor that MUST support VT (and have it enabled) to run x64 guest
Ik denk idd dat jouw processor het niet ondersteund.

Groeten Marcel
 
Niet met een 64-bit OS inderdaad, zoals de melding al zegt.
Een 32-bit OS zal geen probleem zijn.
 
Ik denk idd dat jouw processor het niet ondersteund.

Groeten Marcel
Ik zal eens proberen met een 32-bit OS van windows 7, wie weet lukt het alsnog :)
Niet met een 64-bit OS inderdaad, zoals de melding al zegt.
Een 32-bit OS zal geen probleem zijn.

Over die 32Bit versie, ik heb een registratiecode voor windows 7 HomePremium 64 bit, werkt die dan ook voor de 32 Bit HP? Of moet ik daarvoor een andere licentie hebben?

Bedankt voor jullie reacties !
 
Mijn excuses voor het late antwoord, maar het is me na een lange tijd eindelijk gelukt :) Het was zoals u zei edmoor, een 32bit OS lukte wel om virtueel te installeren ;)

bij deze wou ik dit even laten weten en de status goedzetten :)

mvg Pukkiee
 
Mooi dat het gelukt is en bedankt voor het terug melden :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan