virtual pc - netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sando60

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Hallo,

Ik heb een host pc die draadloos is verbonden met de router.
Ik heb in virtual pc windows server 2003 geinstalleerd en een active directory domein gemaakt.
Toen heb ik windows xp geinstalleerd.
Soms hebben de 2 pc's een ip adres conflict, maar hebben wel internet.

Ik wil dus windows xp laten joinen in mijn virtuele domein, maar dan bestaat het domein niet.

Hoe kan ik dat oplossen?

Bvd.

Ok, beide machines kunnen elkaar wel zien/pingen??

In dat geval is het eenvoudig:
1. Zet een vast ip-adres op de virtuele server (als je dat nog niet had).
2. Zet op de server het ip-adres van hemzelf als eerste DNS server, en als 2de DNS server (evt.) het ip-adres van je Internet router.
3. Zet even handmatig in het TCP/IP gedeelte van de clients als eerste DNS server het ip-adres van 1. en als 2de DNS server het ip-adres van je Internet router.

Ik ga er wel vanuit dat je op de W2003 ook DNS voor het domein hebt geïnstalleerd, anders gaat Active Directory in het algemeen niet werken.

Succes,

Tijs.

Het pingen lukt.
Ik heb ook een share map gemaakt en daar kan ik ook in komen.
Maar ik kan niet lid worden van het domein.
Hij zegt dat het domein niet bestaat.

Als je op die pc die je lid wil maken van het domein ook MSN hebt geïnstalleerd:
Stuur mij even je MSN-naam via de e-mail (klikken op mijn naam links naast dit bericht, en kies Stuur e-mail naar dnties).

Ik denk dat ik je dan met hulp-op-afstand wel een eindje op weg moet kunnen helpen.

Tijs.

Het is gelukt, ik hwb de 2 netwerk adapters op local only gezet.

Ok dan! :)

Graag nog even de vraag op Opgelost zetten, door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag".

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan