"Virtual Pc"-vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nino ten voorde

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Hallo :),
Ik wou graag een virtualpc op m'n laptop(vista) installeren, om gebruik te kunnen maken van XP.
Maar ik heb een paar twijfels, en daarom vraag ik het hier effen.
-Mocht er een virus in de virtual Hard drive komen, komt die dan ook direct in m'n windows Vista?
-Worden systeem-instellingen gescheiden
-Wordt de bios van de virtualpc en de egte bios van elkaar verscheid.
-Als ik bijvoorbeeld een illegale XP in Virtual pc installeer, wordt mijn Vista daar dan ook de dupe van?
-Wordt XP de serial van XP verbonden met de Virtual Bios/moederbord, of ook met de echte bios/moederbord?

Virtual PC geeft je de mogelijkheden om een besturingssysteem te installeren compleet los van je eigen pc.

Je hebt de host (je eigen pc) en de client (Virtueel systeem)
Je maakt een virtuele harddisk aan waar je je xp op installeert.
Alle instellingen en gegevens blijven 100% gescheiden. Serials dus ook.
Het enige wat betreffende de virussen:
Je kunt vanuit de Virtual PC console bij de instellingen een share maken.
Of er via zo'n share virussen naar je eigen harde schijf kunnen komen weet ik niet, maar als je je beveiliging een beetje op orde heb dan lijkt me dat niet zo spannend.
Om zo'n share aan te maken moet je wel de additions installeren.

Suc6

Ik zit nu met een veel groter probleem,
M'n laptop verhit als ik Virtual pc start.
Alles loopt langzaam vast(foutmeldingen"Videohardwarefout",knippert scherm), en uitdrukken is noodzakelijk.

Dat is heel logisch.
Virtual PC en alle andere virtualisatie software trekken de hardware van jouw eigen pc of in dit geval jouw laptop.
Jouw viruele xp heeft namelijk niet een eigen processor en ram etc dus geeft de proc. van jouw laptop een deel aan de virtuele XP.
Ik denk niet dat het dan geschikt is om XP er naast te draaien aangezien je laptop, of delen daarvan, vastloopt tenminste als ik je goed begrijp.
Indien je naast XP gebruik wilt maken van Vista zou ik als ik jou was kijken of dual boot een optie is op jouw laptop.

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt voor de reacties, ik zal het nog wel effe moeten doen met Vista, aangezien ik niet zo veel verstand heb van Dual-boot, en ik schade/crashes wil voorkomen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan