Virtual Private Office

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik heb een vraag. Heeft iemand met ervaring met VPO (Virtual Private Office)? En vooral, wat zijn de nadelen ervan voor een bedrijf met een man of 50 personeel. Het klinkt mooi namelijk, alles buiten de deur. Maar het klinkt vaak te mooi om waar te zijn.

Kent iemand het concept. Ik vond het op www.virtualprivateoffice.nl.

Alvast bedankt!

Het hangt er vanaf wat voor werkzaamheden er worden gedaan. Is dit grafisch intensief dan is het meestal niet interessant. Maar tekstverwerken is goed te doen. Maar heb je eigen applicaties dan is het de vraag of je die ook extern wil laten draaien.

De belangrijkste overwegingen zijn vooral:

veiligheid - Al je bedrijfsgegevens ga je ergens anders opslaan
Beschikbaarheid - Als je internetverbinding ermee stopt dan kan je niets meer doen
Snelheid - Je bent afhankelijk van de capaciteit van de internetverbinding en de applicatie-servers van de leverancier.

Voordeel is dat je zelf minder beheer hoeft te plegen. Maar je hebt geen steeds computers of terminals nodig op de werkplekken.
En je medewerkers kunnen waarschijnlijk eenvoudiger thuiswerken.

Het is lastig om te adviseren of het interessant is, het hangt van meerdere factoren af natuurlijk.

Hallo Mister 9,

Nadeel is dat bij een bedrijf van 50 man het misschien makkelijk is om zelf een server neer te zetten in het pand. Heb je hier geen ruimte voor dan is een VPO ideaal. De server wordt gewoon gehost in een datacenter dus is lekker veilig en de maintenace word gepleegd door het IT bedrijf waar je de VPO huurt ( dus niemand meer nodig voor systeembeheer ). Nog groter voordeel is dat je qua kosten weet waar je aan toe bent als er een personeelslid bijkomt -> het zijn namelijk vaste prijzen per werknemer die je aan het VPO toevoegd.

Neem anders even contact op als je meer wil weten, heb nog veel meer informatie voor je liggen uit mijn afstudeerscriptie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan