Virtualbox verwijderd VHD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een probleem met Virtualbox, de virtualmedia manager bevat een hardeschrijf (.VDI) die een stuk of 30 ID's heeft, allemaal in elkaar (Ene ID schruift uit naar andere enzovoorts).
Daardoor kan ik de hardeschrijf zelf niet verwijderen, ik heb alles doorgeklikt totdat ik bij de laatste ID was, en heb zo 1 voor 1 alles verwijderd...
Toen geprobeerd virtuele machine toe te voegen en gelijk weer een error, dus ik open de virtual media manager en daar staat gewoon weer hetzelfde, zo'n 30 hardeschrijf ID's onder elkaar geplaatst...

Weet iemand dus hoe je een VHD verwijderd op een manier dat "ie niet gelijk terug komt vanzelf?

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:
Dat hoort normaal niet ingevuld te zijn. Bij een nieuwe machine moet die vragen om een nieuwe drive of gebruiken van een bestaande. Welke versie heb je?

Of je aan onderstaande iets hebt m.b.t. je vraag weet ik niet maar ik zet het hier toch maar even neer.

Virtualbox wil bij mij nog wel eens ontsporen. Dan heb ik een simpel remedie dat bijna (!) altijd goed werkt. Ik verwijder de virtuele machine met de tweede optie Verwijder alleen en dus niet Verwijder alle bestanden maar (!!) hernoem de virtuele schijf eerst b.v. Windows XP wordt dan Windows XP1. Als dat klaar i,s ofwel de betreffende viruele machine is weg uit de manager, ga ik naar (W7) Computer > Gebruikers > Mijn account > VirtualBox Vms. In die map gooi ik Windows XP weg. Dan start ik de Virtualbox Manager en maak een nieuwe Windows XP aan en koppel die aan de virtuele schijf Windows XP1. Meestal is dat een snelle manier om de zaak weer vlot te trekken. Als het dan na verloop van tijd weer mis gaat hernoem in de virtuele schijf weer naar Windows XP en herhaal dit trucje.
Misschien niet erg fraai maar het werkt en voorkomt steeds opnieuw opzetten van een haperende machine. Voor de zekerheid heb ik wel van alle virutelel schijven een kopie op een extrne schijf staan.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan