VirtualDub

• Onderwerp starter Onderwerp starter snor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

snor

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Welke compressie (Video -> Compression) kan je het beste gebruiken met het opslaan van een avi bestand?
Als ik geen compressie doe word het bestand veeel te groot. Maar als ik xVid kies kan mijn dvd speler het niet afspelen.

Wat ben je precies aan het doen? Als je bijvoorbeeld een filmbestand als avi hebt gedowload, kun je dat bestand toch rechtstreeks als "data" op een CD of DVD branden? Bijna alle stand-alone DVD-spelers weten met een avi wel raad. Of bedoel je iets anders?

Ik had idd een avi bestand. Maar daar wil ik ondertiteling op zetten met virtual dub. En welke compressie moet ik dan kiezen?
Ga maar bij virtualdub naar Video -> Compression (ctrl+p). Dan krijg je een lijst met compressie mogelijkheden. Als ik geen compressie doe word het bestand veeeeeels te groot. En xVid kan mijn dvd speler niks mee. En die andere compressies zeggen me niks.
Dus weet jij welke ik moet kiezen zodat mijn dvd speler het ook kan afspelen?

In VirtualDub verschijnt er na het inladen van de avi inderdaad onder het kopje Video het menu Compression. Klik je daar op, dan zie je in een venster alle Videocodecs die op jouw PC/Laptop zijn geinstalleerd. Ik werk met de DivX 6 Codec en klik die dan aan. Hierna kan ik in het rechterdeel van het hulpscherm op Configure klikken waarna het DivX hulpvenster verschijnt. De instellingen staan dan al op de voor de ingeladen film beste standen. Voor de zekerheid klik ik op Restore defaults. Wat ik bedoel zie je op het onderstaand voorbeeld.

virtdubdivxcodec.jpg

Heb jij de VixD-codec, dan staat die ook in het rijtje, zodat je hem kunt selecteren. Na Configure verschijnt er een ander hulpscherm, maar ook hier is Restoure defaults een goed actie. Het programma kiest de gunstigste instellingen voor de ingeladen avi-film.

Ikzelf gebruik voor het meebranden van ondertitels altijd de methode die wordt beschreven op de Extra-DVD site. Jammergenoeg is TMPGEnc Plus (waar een MPEG-codec bij zit), niet gratis.

Je zou ook nog ConvertXtoDVD kunnen proberen. Als je je avi- en je srt-bestand exact dezelfde naam geeft, zou dat programma je ondertitel mee omzetten naar DVD (Vob) bestanden en na de omzetting opent zich een brandprogramma.

In VirtualDub verschijnt er na het inladen van de avi inderdaad onder het kopje Video het menu Compression. Klik je daar op, dan zie je in een venster alle Videocodecs die op jouw PC/Laptop zijn geinstalleerd. Ik werk met de DivX 6 Codec en klik die dan aan. Hierna kan ik in het rechterdeel van het hulpscherm op Configure klikken waarna het DivX hulpvenster verschijnt. De instellingen staan dan al op de voor de ingeladen film beste standen. Voor de zekerheid klik ik op Restore defaults. Wat ik bedoel zie je op het onderstaand voorbeeld.

virtdubdivxcodec.jpg

Heb jij de VixD-codec, dan staat die ook in het rijtje, zodat je hem kunt selecteren. Na Configure verschijnt er een ander hulpscherm, maar ook hier is Restoure defaults een goed actie. Het programma kiest de gunstigste instellingen voor de ingeladen avi-film.

Ikzelf gebruik voor het meebranden van ondertitels altijd de methode die wordt beschreven op de Extra-DVD site. Jammergenoeg is TMPGEnc Plus (waar een MPEG-codec bij zit), niet gratis.

Je zou ook nog ConvertXtoDVD kunnen proberen. Als je je avi- en je srt-bestand exact dezelfde naam geeft, zou dat programma je ondertitel mee omzetten naar DVD (Vob) bestanden en na de omzetting opent zich een brandprogramma.[/QUOTE]
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Maar dat heb ik al gedaan.
Maar wanneer ik de vob bestanden dan op de dvd zetten kon mijn dvd speler hem niet lezen.

Gebrand met nero en geklikt op: DVD Video bestanden branden.
Dus aan het branden met nero kan het niet liggen.

Thanxs, ik zal het eens proberen :thumb:
EDIT: Dat progje is echt super handig :D
Ik hoop nu alleen dat mijn speler hem nu wel pakt.

Laatst bewerkt:
Yes :D
Het werkt nu :thumb:

Kan je met dat programma ook dvd bestanden (dus de map VIDEO_TS) branden naar een dvd zodat mijn dvd speler hem wel af kan spelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan