Virtualisatie blijf DISABLED , ondanks aangezet in de BIOS...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zephur

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
Ik wil de Virtualisatie mogelijkheid van mijn laptop aan te zetten,

In de BIOS heb ik onder "System Configuration" de "Virtualization Technologie" aangezet (ENABLE) , en opgeslagen natuurlijk bij Exit..

Echter als Windows dan weer is opgestart, blijkt de Virtualisatie nog steeds uitgeschakeld (gecontroleerd via Speccy: Virtualisatie Ondersteund, Uitgeschakeld)

Hoe kan dit en hoe kan ik toch de Virtualisatie aanzetten??

NB:
BIOS = Rev3.5
Windows = W7 home premium 64bit SP1
Laptop= HP dv7 6b23ed

Wel dan is dat brute pech, je zal toch iets vergeten zijn
Heb je eigenlijk wel moeite gedaan om eens rond te snuffelen ?

Ga na of je alles wel goed gedaan hebt ;) (door bijvoorbeeld nog eens in de bios te gaan kijken)

En kan je ook vertellen wat je wil virtualiseren ?, Wat heb je al geprobeerd om een virtuele omgeving op te zetten ?
Welk programma gebruik je hiervoor ? (VirtualBox, VMware, ....) , Mocht u niet weten wat deze programma's voorstellen gelieve dit dan eerst eens door te nemen

Deze BIOS-tip zou je ook nog van pas kunnen komen.

.....

Er is een heel pak extra informatie nodig :d

We wensen uw veel succes :P

PS: Mocht het nog steeds niet lukken verwijs ik uw graag door naar *KNIP*

Of Wachten op een andere reactie van de helpmij vrijwilligers is uiteraard ook een mogelijkheid :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja heb juist eerst rondgesnuffeld op www, en de stappen uitgevoerd die werden vermeld op diverse sites en youtube filmpjes…
Uiteraard paar keer opnieuw uitgevoerd en teruggekeken in de BIOS en en daar staat de Virtualisation gewoon aan (enabeld).

De reden is dat ik wil kijken of ik een android app op laptop kan draaien. Hiervoor moet je Andy Installer instaleren (andyroid.net). Maar tijdens de installatie zegt ie:
“Error… Virtualisaton is DISABLED in your BIOS. Setup cannot continue until you turn on Intel VT-x”
Ook nadat de BIOS is aangepast…

Helaas ben ik niet zon pc wizzard vandaar dat ik hier mn vraag stel..

1. System Configuration > Device Configurations > Virtualization Technology <-- ENABLE this
2. System Configuration > Set Security Level > Data Execution Prevention <-- set to Change
3. System Configuration > Set Security Level > Virtualization Technology <-- set to Change

Vond ik op een forum, is wel van een ander type maar kijk eens.

@LP , tnx. Die had ik ook gevonden op HP forum, maar is idd andere versie van de bios.
In mijn bios (F.02) is enkel volgende mogelijkheid : System Configuration > Virtualization Technology <-- ENABLE this,
en geen Device Configuration, Set Security Level , of Data Execution Prevention...

Is het niet dat ik, nadat de bios Virtualization Technology aanstaat , nog iets moet aanpassen in windows om daadwerkelijk de virtualisatie te activeren??

Yep die is het!
Sorry die 3,5 klopte idd niet, het moest zijn F.02 (nu geupdate naar F.1c)

@LP , nee de bios versie staat nu wel op F.1c, maar onder System Configuration zijn nog steeds dezelfde opties als eerst...
(Language; Virtual Technologie; Fan always on; Action keys mode; Switchable graph.; Boot options)

@LP , idd de CPU ondersteund het (gecontroleerd met Speccy: Virtualisatie Ondersteund, maar Uitgeschakeld). De nieuwe BIOS (F.1c) voor de cpu geeft helaas geen nieuwe extra opties...

Bij het installeren van Hardware-Assisted Virtualization Detection Tool uit het artikel Vmware geeft weer de melding dat de virtualizatie niet is ingeschakeld (error melding: "Hardware-assisted Virtualizaation is not enabled. Before install enable this in bios").

In het Tweakers artikel staan:
- "Heb je de uiteindelijke Hyper-V rol wel geïnstalleerd? Of zijn alleen de management tools geïnstalleerd?"
- "voor hyper-V moet nog meer aan dan alleen vt-x. Vt-D is ook handig, Executable bit moet aan. ga naar je bios, en alle processor features aanzetten"
maar verder geen info, wat zal eea beteken?

iemand nog een iedee?? Ik kom er nie uit..
Moet er niet iets nog in windows aanpassen?

@LP , k heb uiteindelijk Bluestacks gebruikt ipv Andy Installer , die heeft geen Virtualisatie nodig schijnbaar (of ziet dat ie wel aanstaat in de bios!?).
Dus voor dat opgelost)). Blijft natuurlijk raar dat dat bij Andy niet lukte , maar zal wel komen doordat bij sommige HP's onmogelijk is...
Anyways Tnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan